Architectural Episodes 01


Etkinlik Kategorisi: Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Etkinlik Türü: Sempozyum

Etkinlik Organizasyonu Yılı: 2018

Özet:

İstanbul Kültür Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü tarafından 1.’si düzenlenecek olan AE’18 Konferansı’nın teması; mimarlığın ‘uygulamalı bilim’, ‘sosyal bilim’ veya ‘uygulamalı sosyal bilim’ olarak tanımlanması ile ilgili farklı değerlendirmeler kapsamında mimarlık eğitiminde metodoloji, araştırma ve deneyimlere odaklanan mevcut eğitim arayışlarını ve deneyimlerini tartışmaya açmaktadır.

Mimarlık okulları öğrencilere sadece gerçek hayata dair pratiği öğretmekle sınırlı kalmamakta; aynı zamanda eleştirel düşüncenin birbirlerinden farklı ancak bağlantılı çok çeşitli alanları için bir ortam sağlamaktadır. Öğrenciler okullarda tasarım stüdyoları, teorik dersler ve atölyeler aracılığıyla mimarlık pratiği ve teorisi ile karşı karşıya kalmaktadır. Sonuç ürüne ulaşmak için yürütülen bu yaklaşımlar, mimarlık eğitim tarihi boyunca değişmiştir. Örneğin; Türkiye’deki üniversitelerin mevcut misyonu, genel olarak, ortaya çıkan küresel sorunlara yönelik yaratıcı, sorumlu ve yenilikçi çözümler geliştirmektir. Üniversitelerdeki eğitim; inovasyon, girişimcilik, araştırma ve geliştirme faaliyetleri, araştırma laboratuvarları ve kurumsal ortaklıklar, patentler  ve teknolojik gelişmeler gibi kavramlara göre gerçekleştirilmektedir.

Bu konferansta, dünyanın farklı bölgelerindeki mimarlık eğitim alanlarından katılımcıların deneyimlerini paylaşmalarını bekliyoruz. Böylelikle, farklı yaklaşımların süreç ve sonuçlarına ilişkin bir karşılaştırma yapılabileceğini düşünüyoruz.

Ana tema başlığı altında aşağıdaki temalardan birine değinen bildiri ve poster sunumları önerileri yapılabilir:

Temalar:

  • Müfredat Modeli
  • Disiplinlerarası Yöntemler
  • Uygulamalı Bilim olarak Mimarlıkta Eğitim Yöntemleri
  • Sosyal Bilim Olarak Mimarlıkta Eğitim Yöntemleri
  • Uygulamalı Sosyal Bilim Olarak Mimarlıkta Eğitim Yöntemleri
  • Tasarım Stüdyosu Eğitimi için Paradigmalar / Fantazi ve Gerçek Arasındaki İkilem
  • Mimarlık Eğitiminde Araştırmacı Olarak Eğitimci
  • Sosyal Bağlam ve Eğitim Arasındaki Etkileşim
  • Tasarım Düşüncesi
  • Tasarım Eğitiminde Girişimcilik
  • Tasarım Eğitiminde Maket Atölyeleri
  • Yapı Bilgisinde Patentler
  • Dış Paydaşlar ile İlişkiler
  • Mimarlık Eğitiminde Görsel Kültür
  • Endüstri ile İşbirliği
  • Toplum ile İşbirliği
  • Sosyal Sorumluluk Projeleri ve Katılımcı Uygulamalar