Orta öğretim İngilizce Derslerinde 21. yy Becerilerinin (6C) Kullanımı


Creative Commons License

Tütüniş B. (Yürütücü), Gündüz G. F., Ünal K., Momeni Shabanı S., Hosseını T., Köksal Ö., et al.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, BAP Araştırma Projesi, 2024 - 2025

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Destek Programı: BAP Araştırma Projesi
  • Başlama Tarihi: Mart 2024
  • Bitiş Tarihi: Haziran 2025
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Proje Özeti

Teknolojinin gelişmesi hayatın bütün alanlarını büyük oranda etkilemektedir. Bu etki, eğitim alanında da gözlemlenmektedir. Bütün seviyelerdeki eğitim artık geçtiğimiz yüzyıldaki gibi gerçekleşmemektedir çünkü sadece günümüz şartları değil aynı zamanda gerçek hayattaki talepler de öğretmen olarak alıştığımız şartlar gibi değildir. 21.yy’da öğrencilerin yaşamları artık öğretmen olarak beklediğimiz gibi değil her gün karşılarına çıkan yenilikler ve bu yeniliklere uyum sağlamakla geçmektedir. Öğrenciler, okul öncesi eğitimden tutun üniversite son sınıfa kadar ve hatta yaşamları boyunca teknolojiyle iç içe yaşamaktadırlar ve günlük hayatlarının vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir ve teknoloji sayesinde bilgiye ulaşım kolay hale gelmiştir. Bu durum da öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda bağımsız, yaparak yaşayarak öğrenmelerini, kendi öğrenmelerinin farkına varmalarını, yaratıcı, yenilikçi olmalarını, iş birliği içinde çalışmalar yürütmelerini gerektirmektedir. Bundan dolayı da eğitim sürecine ve eğitim programlarına 21. yy becerilerinin entegre edilmesinin gerekliliği ortaya çıkmıştır. 21.yy eğitiminde, içerik günlük gelişimleri kapsayacak şekilde güncellenmeli ve 21.yy becerileri olan 6C (İletişim, Eleştirel düşünme, Yaratıcılık, İş birliği, Vatandaşlık (Kültürel Farkındalık) ve Bağlanırlık (Karakter Eğitimi)) becerileri (Fullan & Scott, 2014; Miller, 2015; Fullan & Duckworth, 2015; Fullan, Quinn & Eachen, 2022) etkinlikler aracılığıyla eğitim programlarına ve ders planlarına entegre edilmelidir.

 

6C becerilerinin ders programlarına entegre edilmesi için öncelikle öğretmenlerin 6C becerileri konusundaki bilgilerinin, 6C becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinlik oluşturma konusunda kendilerini nasıl gördüklerinin ve hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin 6C becerilerinin gelişmesine yönelik çalışmaların yapılıp yapılmadığının belirlenmesi büyük önem taşımaktadır. Durum ortaya konduktan sonra, verilecek eğitimlerde, öğrencilerin 6C becerilerini geliştirmelerini sağlayabilmek için öğretmenlere 6C becerilerine ve 6C becerilerini geliştirmeyi amaçlayan etkinlikler oluşturmaya yönelik bir çalıştayın tasarlanması ve uygulamaya konması da önem arz etmektedir.

 

Anahtar Kelimeler: 21.yy becerileri (6C), Ölçek geliştirme, Öğretmen yetkinliği, İngilizce öğretmenleri, Ortaöğretim öğrencileri