SİNEMADA FÜTÜRİST YAKLAŞIM: MINORITY REPORT FİLMİNİN İNCELENMESİ


BOYAR N.

The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, cilt.6, sa.2, ss.159-167, 2016 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Toplumların bir beklenti olarak gördüğü gelecek olgusu, yeni olan her şeyin var olabilme gücüyle ilişkilidir. Temel anlamda yeni olan her şeyin gerçekleşmesi, aynı zamanda gelecekte yapılacak olanların bir vaadini temsil edebilmektedir. Günümüzde yaratılan çeşitli teknolojik araçların toplum tarafından benimsenip bir ihtiyaç haline dönüşmesi ise, kitlelerin yeni olana duyduğu arzuyu daha da arttırmaktadır. Gelecekçiliği, teknolojiyi ve her türlü bilimsel gelişmeyi idealleştiren Fütürizm kavramı; diğer sanat alanlarında etkili olduğu gibi, sinemada da karşımıza çıkmaktadır. Bu açıdan filmlerde yaratılan kurgusal teknolojilerin günümüzde kullandığımız araçlara dönüşmesi, bilimsel ve kültürel alanlarda ki değişimler açısından büyük önem taşımaktadır. Bu sebeple çalışmada, bir hayal ürünü olarak yaratılan ütopik araçların yaşadığımız dönemdeki gerçeklik ve kullanılabilirlik boyutu, Minority Report (Minority Report, Spielberg, 2002) filmi üzerinden çözümlenecektir.
The future phenomenon that the societies see as an expectation is related with the existing power of all the things that are new. Fundamentally, the realization of every new thing could also represent the promise for those to be carried out in the future. On the other hand, the technological gadgets produced nowadays have been adopted by the society and become the necessities of our life styles. Therefore, this increases the desire of the masses for new. As in other fields of art, the concept of futurism, which has idealized the futurism, technology, and every kind of scientific developments, has also emerged in cinema. When considered from this point of view, the fictional technologies created in the movies has been converting into the gadgets that we employ today, and this situation has a great importance in terms of variations in scientific and cultural fields. Thus, in this study, in our age, the reality and usability dimensions of utopian means created as fictional products have been analyzed on the basis of the movie named "Minority Report".