Examining the Articles Published on Mobile Customer Relation- ship Management between 2005-2016 by Content Analysis


BOZBAY Z., HUSEYNLİ B.

Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, vol.8, no.2, pp.71-94, 2016 (Peer-Reviewed Journal) identifier

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 8 Issue: 2
  • Publication Date: 2016
  • Journal Name: Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.71-94
  • Istanbul Kültür University Affiliated: No

Abstract

This study examined the articles on mobile customer relationship management (m-CRM) published in academic journals between the years 2005-2016 by using content analysis in detail. The aim of this study was to find out the changes and progress in the field of m-CRM. A total of 20 articles are considered in the study. Content analysis of these articles were made based on categories such as number of articles over the years, number of authors, countries searched in articles, journal of the articles, sectors examined in articles, research type, data collection methods, statistical analysis used in articles and research findings
Bu çalışmada, mobil müşteri ilişkileri yönetimine (m-MİY) ilişkin uluslararası akademik dergilerde 2005-2016 yılları arasında yayınlanmış makaleler içerik analizi ile detaylı bir şekilde incelenmiştir. Çalışmanın amacı, m-MİY'e ilişkin son yıllarda yapılmış uluslararası akademik çalışmalardan yola çıkarak bu alanda teorik değişim ve gelişimin ortaya konmasıdır. Çalışmada toplam 20 adet makale ele alınmıştır. Söz konusu makaleler, yıllara göre yayınlanan makale sayıları, makalelerin yazar sayıları, makalelerin ülkelere göre dağılımı, makalelerin yayınlandığı dergi, makalede incelenen sektör, araştırmanın türü, veri toplama yöntemi, araştırmada kullanılan istatiksel yöntemler ve araştırmanın bulguları itibariyle incelenmiştir