POSTA HİZMETLERİ SEKTÖRÜNDE UYGULANANİDARİ YAPTIRIMLARIN BAĞLI OLDUĞU HUKUKSAL DÜZEN


ÖZELÇİ M. A.

İstanbul Kültür Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, cilt.20, sa.1, ss.175-248, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 20 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: İstanbul Kültür Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.175-248
  • İstanbul Kültür Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanunu, posta sektörünün serbestleştirilmesi sü-recinde etkin düzenleme ve denetim yoluyla rekabetçi bir piyasanın oluşturulması ve Avrupa Birliği düzenleyici çerçeve direktifine uyum sağlanması hedeflerinin gerçekleş-tirilmesi amacıyla yürürlüğe girmiştir. Yeni düzende işletmecilik ile regülasyon işlevi birbirinden ayrılmış; sektörün düzenleme ve denetim yetkisi Bilgi Teknolojileri ve İleti-şim Kurumu’na tanınmıştır. Kurum bilgi teknolojileri, elektronik haberleşme ve posta hizmetleri sektörlerinde faaliyet gösteren işletmecilerin yasa ve ikincil düzenlemelerle belirlenmiş kuralları ihlal etmesi durumda idari yaptırım uygulama yetkisine sahiptir. Bu yaptırımlar idari para cezası, yetkilendirmenin iptali ve diğer idari tedbirler olarak sınıflandırılır. Kurum idari yaptırım yetkisini, rekabete dayalı piyasanın kendine özgü hassas dengesini; hukuk devleti ile suç ve cezada kanunilik ve ölçülülük ilkelerini göze-terek kullanmalıdır.
The Postal Services Law No. 6475 has entered into force to achieve the objectives of establish ing a competitive market through effective regulation and super-vision in the liberalization process of the sector and to comply with the European Union regulatory framework directive. In the new regulation, business administration an egulation functions are separated from each other; the regulatory and supervisory au-thority of the sector has been granted to the Information and Communication Technolo-gies Authority (IACT). The Authority has the legal power to impose administrative sanctions if the operators operating in the information technologies, electronic commu-nication, and postal services sectors violate the rules determined by the law and second-ary regulations. These sanctions are classified as administrative fines, revocation of the authorization, and other administrative measures. The Authority should use its adminis-trative sanction power by taking into consideration the specific sensitive balance of the competitive market, the principles of rule of law, legality in crime and punishment, and proportionalit