CİNSEL İSTİSMAR MAĞDURU ÇOCUKLARLA ADLİ GÖRÜŞME


MERTOĞLU M.

İstanbul Kültür Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, cilt.21, sa.1, ss.7-21, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Çocuğa yönelik cinsel istismarın çocuk üzerinde yaşam boyu devam edebilecek travmatik etkileri olabilmektedir. Yargıya intikal eden çocuk istismarı vakalarında adil yargılamanın yanında çocuğun ikincil mağduriyet yaşamaması son derece önemlidir. Bu nedenle adli görüşmeyi yapacak kişilerin bu görüşmeyi nasıl yapacakları konusunda yetkin olmaları gerekir. Çalışmamızın amacı, adli süreçte cinsel istismar mağduru çocuklarla ilgili yargılamanın adil olması ve ikincil mağduriyetin önlenerek çocuğun bu süreçte psikolojik ve sosyal açıdan zarar görmemesine katkı sunmaktır. Bu amaçla önce konu ile ilgili yasal çerçeve üzerinde durulmuş, devamında Türkiye ve bazı ülkelerde uygulanan görüşme protokolleri çerçevesinde cinsel istismar mağduru çocuklarla yapılacak adli görüşmenin teknikleri, adli görüşmede uygulanan protokoller ve görüşme aşamaları incelenmeye çalışılmıştır
Child sexual abuse can result in long-term traumatic effects on victims. It is important to have a fair trial and avoid inflicting additional harm while interacting with the child victims throughout the court procedures. For that reason, people in the judicial system who are conducting interviews of the child victims should be very knowledgeable in how to work with the victims. This study aims to provide guidance to people conducting interviews of sexually abused children on behalf of the courts during a trial and to prevent them from additional psychological and sociological harm. In that context, the legal framework, judicial interview techniques, protocols, and the stages of a judicial interview process are presented in this study. Within the framework of the interview protocols applied in Turkey and some countries, the techniques of the forensic interview with the victims of sexual abuse, the protocols applied in the forensic interview, and the interview stages were tried to be examined.