Realism as a Tool to Develop Authenticity: Orientalism in Mustang


Kocer Z.

Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.11, sa.Ek, ss.158-169, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 11 Sayı: Ek
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.158-169
  • İstanbul Kültür Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

This study analyzes Deniz Gamze Ergüven’s 2015 film Mustang in terms of the ways in which the film reconstructs orientalist imagerywith its narrative, camerawork and editing. Mustang was well received in the Western mainstream media. It was praised for being afeminist film with a female point of view that draws attention to the oppression of women in Turkey. Yet, it’s reception was quite differentin Turkey. This study explores film’s reception in the Western media, the rhetoric of Ergüven on the realism aspect of the film anddemonstrates the similarities between Ergüven’s compositions and 19th century Orientalist paintings that depict the image of theodalisque. Its methodology is textual and discourse analysis. The theoretical framework regarding Orientalism is based on EdwardSaid’s canonic work, Orientalism and Linda Nochlin’s influential essay, The Imaginary Orient.
Bu çalışmada Deniz Gamze Ergüven'in 2015 yapımı Mustang filmi, filmin anlatı yapısı, kamera hareketleri ve kurgusuyla şarkiyatçı imgeyi yeniden yapılandırma biçimleri açısından incelenmektedir. Mustang’in, Batı ana akım medyasındaki alımlanması oldukça olumludur. Türkiye'de yaşayan kadınların baskı altındaki hayatlarına dikkat çektiği ve kadın bakış açısıyla üretilmiş feminist bir film olduğu yönünde görüşler nedeniyle övgü toplamıştır. Mustang’in alımlanması Türkiye'de oldukça farklı olmuştur. Bu çalışma, filmin Batılı medyada alımlanmasını ve Ergüven'in filmin toplumsal gerçekçilik yönüne ilişkin söylemlerini inceleyip, Ergüven'in kompozisyonları ile 19. yüzyıl Oryantalist resimlerdeki odalık imgesinin arasındaki benzerlikleri ortaya koymaktadır. Çalışmanın metodolojisi metin ve söylem analizidir. Şarkiyatçılığıla ilişkin teorik çerçeve, Edward Said’in Oryantalizm adlı kitabına ve Linda Nochlin'in The Imaginary Orient isimli makale çalışmasına dayanmaktadır.