in: YÖNETİM VE ORGANİZASYON, KARABULUT ŞAHİN, Editor, Yaz Yayınları, Afyonkarahisar, pp.92-111, 2024
Dijital dönüşüm, işletmelerin tüm bölümlerine dijital
teknolojilerin entegre edilmesi yoluyla, iş yapış biçimlerinde
köklü değişiklikler meydana getiren bir süreç olarak
tanımlanabilmektedir. Bu süreç, sadece teknoloji kullanımını
artırmakla kalmayıp, organizasyonların çalışma yöntemlerini ve
müşteriye değer sunma yaklaşımlarını da yeniden
şekillendirmektedir. Ayrıca, dijital dönüşüm, sürekli yenilik
arayışını teşvik eden deneyler yapmaya ve başarısızlık risklerini
kabul etmeye açık bir kültürel değişim gerektirmektedir. Dijital
dönüşüm, dijitalleşmenin ve dijital teknolojilerin insan yaşamının
her alanına entegrasyonundan kaynaklanan dönüşümlerle
şekillenen bir iş modeli olarak tanımlanmaktadır (Sharma vd.,
2022). Ayrıca dijitalleşme, iş süreçlerini, organizasyonel yapı ve
sınırları derinden etkileyen bir dinamiktir. Bu dönüşüm sürecine
ayak uydurabilmek, işletmelerin yeni beceriler ve yetenekler
geliştirme ihtiyacını doğurmaktadır. Özellikle dijital dönüşümle
birlikte organizasyonlar dijital yetkinliklerin kazanılması ve
geliştirilmesi yönünde önemli bir baskı altındadır (Bhanu Prakash
vd., 2019). Bu çerçevede, dijital dönüşümün sadece teknolojik bir
dönüşüm olmadığını, aynı zamanda organizasyonların yapısal ve
kültürel olarak yeniden şekillenmesini gerektiren kapsamlı bir
süreç olduğunu söylemek de mümkündür.