Hemşirelik eğitiminde öğrenci değerlendirme stratejisi: Objektif yapılandırılmış klinik sınavı


Creative Commons License

Madenoğlu Kıvanç M., Türen S., Gül A., Turan Miral M., Atakoğlu Yılmaz R., Kara Özçalık C.

Sağlık ve Yaşam Bilimleri Dergisi, cilt.5, sa.2, ss.80-86, 2023 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 5 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.33308/2687248x.202352301
  • Dergi Adı: Sağlık ve Yaşam Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Legal Source, Index Copernicus, Asos İndeks, Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.80-86
  • İstanbul Kültür Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerin becerilerinin objektif yapılandırılmış klinik sınav (OSCE) ile değerlendirilmesi amaçlandı. Yöntem: Yarı deneysel olarak planlanan araştırma Nisan 2022’de bir vakıf üniversitesi hemşirelik bölümünde yapıldı. Çalışmaya 47 öğrenci ve on öğretim elemanı dahil edildi. Verilerin elde edilmesinde temel beceri kontrol listeleri, sınav öncesi öğrencilerin stres ve memnuniyet durumunu, sınav sonrası sınav kalitesini değerlendirdiği anket formu yer aldı. Tanımlayıcı istatistiklerin değerlendirilmesinde sayı, standart sapma, yüzde ve ortalama kullanıldı. Veriler SPSS programında (21.0) değerlendirildi. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.38±2.85 olup, %87.2’si kadındır. OSCE stres puan ortalaması 8.13±2.05 olarak bulunurken, memnuniyet puan ortalaması 6.85±2.21 olarak saptandı. Öğrencilerin %57.4’ü tekrar OSCE ile değerlendirilmek istemediğini belirtti. Sonuç: OSCE stresli ve zaman alıcı bir sınav olarak değerlendirildi. OSCE’nin hemşirelik eğitiminin değerlendirilmesinde kullanılabilmesi için öğrenci sayısı ve değerlendirilecek beceriler göz önünde bulundurularak yeterli öğretim elemanı, fiziksel ortam ve malzemenin sağlanması ve ayrıca OSCE’nin sınav stresi ile ilgili yeni çalışmaların planlanması önerilmektedir.