6098 SAYILI TÜRK BORÇLAR KANUNUNA GÖRE TEHLİKE SORUMLULUĞU


GÜMÜŞSOY KARAKURT G.

İstanbul Kültür Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, cilt.13, sa.2, ss.31-54, 2014 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Özellikle gelişen teknoloji ile birlikte kusur ilkesinin adaleti sağlamada ye- tersiz kalması sonucu kusursuz sorumluluk halleri kabul edilmiş olup, bunların başındada tehlike sorumluluğu gelmektedir. Tehlike sorumluluğu ilk defa 1 Temmuz 2012tarihinde yürürlüğe giren 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanununun 71. maddesi ile genel birdüzenlemeye kavuşmuştur. 6098 sayılı TBK ile yürürlükten kaldırılan 818 Sayılı Borç- lar Kanununda böyle bir düzenlemeye yer verilmemişti. Tehlike sorumluluğu hukuku- muza 6098 sayılı TBK ile girmemiştir. Bu konuya ilişkin özel kanunlar mevzuatımızdabulunmaktadır. Bunların başında da Karayolları Trafik Kanunu gelmektedir.Çalışmamızda öncelikle hukukumuzda tehlike sorumluluğunun düzenleniş biçimi- ni, sonrasında TBK mad. 71in uyguma şartlarını ve sonuçlarını ele alacağız.
Especially with the developing technology fault liability becameinsufficient to ensure justice, as a resultstrict (absolute) liability situations have beenaccepted, and danger liability is one of them. Danger liability has been regulated for thefirst time in general through the article 71 of the Turkish Code of Obligations with thenumber 6098 which came in to force on the 1st of July 2012. Prior Turkish Code ofObligations with the number 818, which is abrogatiolegis, did not contain this kind ofregulation. But this does not mean that danger liability have never been exist in Turkishlaw; on the contrary danger liability has set in special laws, for instance TurkishHighway Code.This article focuses on the regulation of danger liability in Turkish law, afterwardsconsiders the application conditions and their consequences of art. 71 of the TurkishCode of Obligations with the number 6098.