Çalışma ile, 2011 yılından beri devam eden Suriye iç savaşından kaçarak Türkiye’ye sığınan Suriyeli çocuklara yardım edilmesi, mentorluk sağlanması, savaşın sebep olduğu sıkıntılarla alakalı dünya üzerinde bu çocuklara karşı farkındalık yaratılması için oluşturulan “Give A Hand” sosyal sorumluluk projesinden söz edilerek, göçmen çocukların bu projenin yönetimine, beklentilerine ve çıktılarına yönelik görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi veri toplama araçlarından olan, odak grup görüşmesi kullanılarak 5 adet odak grup görüşmesinde, 20 Suriyeli çocuktan, betimsel içerik analizi tekniği ile veri toplanmıştır. Son yıllarda göç ve göçmen çalışmalarının literatürde artmış olmasına rağmen sosyal sorumluluk projeleri kapsamında göçmenlere yapılan desteklerin yönetsel boyutta araştırılması kısıtlı kalmıştır. Araştırma sonucunda, “Suriyeli mülteci çocukların sosyal sorumluluk projeleri kapsamında mentorluktan/mentörlerinden beklentileri” ve “Suriyeli mülteci çocukların sosyal sorumluluk projelerinin yönetimi /dizaynı konusunda algıları” olmak üzere iki ana tema ortaya çıkmıştır. Çalışma ile bu alanda çalışmak isteyen akademisyenlere yol gösterici olunması ve literatüre katkı sağlanması beklenmektedir.
The purpose of this study is to present Syrian immigrant children’s opinions on the management, expectations, and outcomes of the social responsibility project named “Give A Hand”, which was designed to help and mentor Syrian children who fled the country and sought asylum in Turkey due to the civil war continuing since 2011, as well as to raise global awareness on the war-inflicted problems. Employing the focus group interview technique, which is a data collection tool for qualitative research methodology, this study gathered data from 20 Syrian children during 5 focus group interviews by using the descriptive content analysis technique. Although immigration and immigrant studies improved significantly in recent years, there are limited studies on the management of social responsibility-based relief efforts for immigrants. This study reveals two main themes, namely the expectations and perceptions of the Syrian children in Turkey regarding both mentoring/mentors and the management of social responsibility projects. This study is expected to guide the members of the academia who want to study in this area and to contribute to the literature.