Erken Çocukluk Eğitiminden Beklentiler:Ebeveynler Ne Düşünüyor?


Toran M., Şahin D.

Başkent University Journal of Education, cilt.7, sa.1, ss.29-36, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: Başkent University Journal of Education
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.29-36
  • İstanbul Kültür Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Erken çocukluk eğitiminin önemli bir parçası olan ebeveynlerin sürecin aktif katılımcıları olduğu için ebeveynlerin erken çocukluk eğitiminden beklentilerinin incelenmesi önem taşımaktadır. Bu önem ile mevcut araştırmada amaç çocuğu erken çocukluk eğitimine devam eden ebeveynlerin erken çocukluk eğitiminden beklentilerini açığa çıkarmaktır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden olan fenomenoloji deseni benimsenerek tasarlanmış, çalışma grubu ise amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu çocukları normal gelişim gösteren ve 2’si özel 3’ü kamuya bağlı bağımsız erken çocukluk eğitimi kurumuna devam eden 14 gönüllü ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiş ve açığa çıkan bulgular yorumlamıştır. Sonuç olarak mevcut araştırmaya katılan ebeveynlerin özellikle çocukların gelişimini desteklemeye, eğitimi nitelikli öğretmenlerin vermesine ve pedagojik uygulamalara yönelik beklentilerinin olduğu, bu beklentilerin ebeveynlerin farkındalıklarına paralel bir şekilde açığa çıktığı söylenebilir.
It is important to study parents’ expectations from early childhood education because parents, who are an important part of earlychildhood education, are active participants in the process. With such importance of the subject, the aim of this research is to revealexpectations from in early childhood education among parents whose children attend early childhood education. The research wasdesigned by adopting the phenomenology from qualitative research design, and the study group was determined using the purposefulsampling method. The study group of the research consisted of 14 voluntary parents whose children showed normal development andattended early childhood education; 2 of them were in private institutions, and 3 of them were in public institutions. A semi-structuredinterview form was used as a data collection tool in the study, the data obtained were analyzed with content analysis, and the findingswere interpreted. As a result, it can be said that parents participating in this research have expectations towards especially supportingthe development of children, demanding education by qualified teachers and towards pedagogical practices, and these expectationsof parents were found to be in parallel with their levels of awareness.