Kuyumculukta Markalaşma ve İnovasyon


Taksi Deveciyan M., Korkarer S., Çetin C.

Geçmişten Günümüze Kuyumculuk Sempozyumu-süleyman Demirel Üniversitesi-Gönkuysem, Isparta, Türkiye, 10 - 13 Mayıs 2017, ss.96-97

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Isparta
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.96-97
  • İstanbul Kültür Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Küreselleşen dünyamızda, markalaşma çalışmaları, firmaların Küreselleşen dünyamızda, markalaşma çalışmaları, firmaların önemle üzerinde durdukları konuların başında gelmektedir. Günümüz dünyasında marka; üretilen mal ve hizmetlerin hedef alınan tüketiciye farkındalığı ve özgünlüğünün sağladığı algı olarak ifade edilmektedir. Her sektörde olduğu gibi kuyumculuk sektöründe de marka ve mar- kalaşma kavramı yerleşmiş ve bu yönde stratejiler geliştirilmeye başlan- mıştır. Günümüzde kabul edilen gerçek ürününüzün ne kadar kaliteli ol- duğunu söylemeniz değil, onun tüketici sinapsisinde nereye oturduğudur. “Marka”, rakiplerden ve/veya potansiyel rakiplerden farklılaşmayı, tüketi- ciye değer katmayı vaat etmektedir. Hızla gelişen teknoloji sayesinde her şey çok kolay taklit edilebilmekte olduğundan günümüz koşullarında kri- tik olan tüketici ile duygusal bağ kurarak farklılaşabilmektir. Marka, ürü- ne bu “değeri” kazandırmaktadır. Tarihi Milattan öncelere dayanan kuyumculuk mesleği son 30 yıldır dev bir sektör haline gelmiştir. Ekonominin gelişmesine de büyük katkı- sı olan kuyumculuk sektörü, ithalat ve ihracat hacmi kadar markalaşan firmalarıyla da perakendecilik, pazarlama, iletişim ve yönetim alanlarına da hareket getirmiştir. Türk kuyumculuk sektörü, Anadolu topraklarında 5000 yıllık bir üretim geleneğinin Selçuklular ile birlikte Orta Asya’dan ge- len teknik ve stiller ile yoğrulması sonucu ortaya çıkan dünyanın en geniş yelpazeli sektörüdür. Günümüzde de Türk kuyumculuk sektörü üretici- leri, gelişen teknolojiden aldıkları destekle yeniçağın gereklerine uygun tasarım ve üretim anlayışı ile bu mirası birleştirmeyi amaçlamıştır. 2023 yılı için lokomotif sektörlerden biri olarak ele alınan Türk kuyumculuk sektörünün gerçek değerine ulaşabilmesi için dünya çapında bilinilirliği- önemle üzerinde durdukları konuların başında gelmektedir. Günümüz dünyasında marka; üretilen mal ve hizmetlerin hedef alınan tüketiciye farkındalığı ve özgünlüğünün sağladığı algı olarak ifade edilmektedir. Her sektörde olduğu gibi kuyumculuk sektöründe de marka ve mar- kalaşma kavramı yerleşmiş ve bu yönde stratejiler geliştirilmeye başlan- mıştır. Günümüzde kabul edilen gerçek ürününüzün ne kadar kaliteli ol- duğunu söylemeniz değil, onun tüketici sinapsisinde nereye oturduğudur. “Marka”, rakiplerden ve/veya potansiyel rakiplerden farklılaşmayı, tüketi- ciye değer katmayı vaat etmektedir. Hızla gelişen teknoloji sayesinde her şey çok kolay taklit edilebilmekte olduğundan günümüz koşullarında kri- tik olan tüketici ile duygusal bağ kurarak farklılaşabilmektir. Marka, ürü- ne bu “değeri” kazandırmaktadır. Tarihi Milattan öncelere dayanan kuyumculuk mesleği son 30 yıldır dev bir sektör haline gelmiştir. Ekonominin gelişmesine de büyük katkı- sı olan kuyumculuk sektörü, ithalat ve ihracat hacmi kadar markalaşan firmalarıyla da perakendecilik, pazarlama, iletişim ve yönetim alanlarına da hareket getirmiştir. Türk kuyumculuk sektörü, Anadolu topraklarında 5000 yıllık bir üretim geleneğinin Selçuklular ile birlikte Orta Asya’dan ge- len teknik ve stiller ile yoğrulması sonucu ortaya çıkan dünyanın en geniş yelpazeli sektörüdür. Günümüzde de Türk kuyumculuk sektörü üretici- leri, gelişen teknolojiden aldıkları destekle yeniçağın gereklerine uygun tasarım ve üretim anlayışı ile bu mirası birleştirmeyi amaçlamıştır. 2023 yılı için lokomotif sektörlerden biri olarak ele alınan Türk kuyumculuk sektörünün gerçek değerine ulaşabilmesi için dünya çapında bilinilirliği-