İş tatmini her sektörde iş görenlerin iyi performans göstermesi için vazgeçilmez bir unsurdur. Literatürde, iş tatmini ile iş gören performansı ilişkisini inceleyen birçok çalışma bulunmaktadır. Ancak, literatürde öğretim üyelerinin iş tatmin düzeyleri ile iş gören performansları arasındaki ilişkiyi inceleyen herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışmanın amacı İstanbul' dakik vakıf üniversitelerinde çalışan öğretim üyelerinin iş tatmini ile iş gören performansları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Öğretim üyelerinin iş tatmin düzeyi ölçülürken Minnesota İş Tatmin Ölçeği, iş gören performanslarının ölçülmesinde ise İş Gören Performans Ölçeği' den yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre, çalışma şartlarından, ödüllendirilmeden ve iş arkadaşlarıyla iletişimden tatmin arttıkça, işe devamsızlık ve disiplinsizlikte azalma görüldüğü için iş tatmininin kısmi olarak düşük iş gören performansını negatif yönde etkilediği tespit edilmiştir.
In every sector, job satisfaction is an indispensable element for superior work performance. There are various studies in literature which investigate the relationship between job satisfaction and work performance. In this study, the relationship between job satisfaction and low work performance is investigated for academicians who work in private universities in Istanbul. Minnesota job satisfaction scale is used to measure the job satisfaction of academicians while the Low Job Performance Scale is used to measure the performance of academicians. The results show that an incerease in satisfaction with working conditions reward and communication with colleagues leads to a decrease in absenteeism and indiscipline and thus job satisfaction partially and negatively affects low job performance.