Bu çalışmada turizm akademisyenlerinin turizm eğitimiyle ilgili algılarının araştırılması
amaçlanmaktadır. Dünya çapında büyük bir gelişme gösteren turizm endüstrisi için eğitim
giderek önem kazanmaktadır. Özellikle hizmet odaklı ve endüstrinin ihtiyaç duyduğu
nitelikteki çalışanların yetiştirilmesi için eğitimin önemli bir misyona sahip olduğu
söylenebilir. Turizm eğitiminin önemli paydaş gruplarından biri olan akademisyenlerin
faaliyet gösterdikleri alana ilişkin algılarının tespit edilmesi turizmle ilgili yapısal sorunların
tespiti ve sorunların çözümü için değerli sonuçlar üretmektedir. Veriler nicel araştırma
yöntemleri veri toplama araçlarından anket kullanılarak elde edilmiştir. Türkiye’de
yükseköğretim düzeyinde aktif olarak görev yapan 324 akademisyenden veri toplanmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye’de turizm akademisyenlerinin turizm eğitimi
algıları bireysel veya toplumsal kazanımlar, meslekle ilgili kaygı ve beklentiler, istihdam
olanakları ve farkındalık ve mesleğin teknoloji ve proje kullanma düzeyi gibi alanlarda
yoğunlaşmıştır. Turizm akademisyenleri turizm eğitiminin istihdam ve farkındalık
oluşturma potansiyelini düşük görmektedir. Ayrıca, akademisyenlerinin bazı demografik
özellikleri turizm eğitimi algılarında belirleyici bir rol üretmektedir.
In this study, it is aimed to investigate the perceptions of tourism academicians with tourism
education. Education is becoming more and more important for the tourism industry, which
is showing a great development around the world. It can be said that education has an
important mission especially in terms of training service- oriented and qualified employees
that the industry needs. Determining the perceptions of academicians, who are one of the
important stakeholder groups of tourism education, about the field in which they operate,
produces valuable results for the determination and solution of structural problems related
to tourism. The data were obtained by using a questionnaire, one of the quantitative research
methods data collection tools. Data were collected from 324 academicians actively working
at the higher education level in Turkey. According to the results of the research, tourism
academicians in Turkey focus on tourism education perceptions, individual or social gains,
professional concerns and expectations, employment opportunities and awareness, and the
level of technology and project use by the profession. Tourism academics consider the
potential of tourism education to create employment and awareness as low. In addition,
some demographic characteristics of academicians play a decisive role in tourism education
perceptions