Akademisyenlerin Turizm Eğitimi Algısı Üzerine Bir Araştırma


Arslan H., Zengin P. D. B., ARSLAN P. F.

Journal of Tourism and Gastronomy Studies, cilt.9, sa.4, ss.2798-2812, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu çalışmada turizm akademisyenlerinin turizm eğitimiyle ilgili algılarının araştırılması amaçlanmaktadır. Dünya çapında büyük bir gelişme gösteren turizm endüstrisi için eğitim giderek önem kazanmaktadır. Özellikle hizmet odaklı ve endüstrinin ihtiyaç duyduğu nitelikteki çalışanların yetiştirilmesi için eğitimin önemli bir misyona sahip olduğu söylenebilir. Turizm eğitiminin önemli paydaş gruplarından biri olan akademisyenlerin faaliyet gösterdikleri alana ilişkin algılarının tespit edilmesi turizmle ilgili yapısal sorunların tespiti ve sorunların çözümü için değerli sonuçlar üretmektedir. Veriler nicel araştırma yöntemleri veri toplama araçlarından anket kullanılarak elde edilmiştir. Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde aktif olarak görev yapan 324 akademisyenden veri toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye’de turizm akademisyenlerinin turizm eğitimi algıları bireysel veya toplumsal kazanımlar, meslekle ilgili kaygı ve beklentiler, istihdam olanakları ve farkındalık ve mesleğin teknoloji ve proje kullanma düzeyi gibi alanlarda yoğunlaşmıştır. Turizm akademisyenleri turizm eğitiminin istihdam ve farkındalık oluşturma potansiyelini düşük görmektedir. Ayrıca, akademisyenlerinin bazı demografik özellikleri turizm eğitimi algılarında belirleyici bir rol üretmektedir.
In this study, it is aimed to investigate the perceptions of tourism academicians with tourism education. Education is becoming more and more important for the tourism industry, which is showing a great development around the world. It can be said that education has an important mission especially in terms of training service- oriented and qualified employees that the industry needs. Determining the perceptions of academicians, who are one of the important stakeholder groups of tourism education, about the field in which they operate, produces valuable results for the determination and solution of structural problems related to tourism. The data were obtained by using a questionnaire, one of the quantitative research methods data collection tools. Data were collected from 324 academicians actively working at the higher education level in Turkey. According to the results of the research, tourism academicians in Turkey focus on tourism education perceptions, individual or social gains, professional concerns and expectations, employment opportunities and awareness, and the level of technology and project use by the profession. Tourism academics consider the potential of tourism education to create employment and awareness as low. In addition, some demographic characteristics of academicians play a decisive role in tourism education perceptions