Türkiye'de Girişimcilik v e Türk Girişimci Profili Üzerine Bir Analiz


SÖNMEZ A., TOKSOY A.

Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.21, sa.2, ss.41-58, 2014 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Girişimcilik ve yeni girişimciler tüm dünyada ekonomilerin gelişmesi ve işsizliğin önünegeçilmesi konularında çıkış yolu olarak görülmektedir. Türkiye ekonomisi açısından da yenigirişimlerle yaratılacak üretim ve istihdam artışı büyük önem arz etmektedir. Girişimciliğinyaygınlaşması ve bilinçli girişimcilerin sektörlerde yerlerini alabilmeleri için son yıllarda gerekdevlet gerek özel sektör çalışmalarının hızla arttığı görülmektedir. Sektörler arası işbirliğiningelişmesine de katkıda bulunan girişimcilik üzerine çalışmalar giderek ülke genelindeyaygınlaşmaktadır. Türkiyede gerçekleşen girişimcilik konusundaki atılımların saptandığı ve Türkgirişimci profilinin analiz edildiği çalışmanın amacı; özellikle girişimcilerin demografik özellikleri,faaliyet göstermek istedikleri sektörler, finansmana yönelik ihtiyaçları gibi konuların analizidir. Sözkonusu analiz KOSGEBin Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi ni Mayıs-Ağustos 2013 aylarıarasında tamamlayan 400 kişilik girişimci adayı grubunun verdikleri bilgiler dahilinde yapılmış,yöntem olarak frekans dağılımı kullanılmıştır.
Entrepreneurship and entrepreneurs are described as an exit from economic turmoil forthe economies in whole world in respect of development of economies and decreasingunemployment problems. Increase in production and employment thanks to new entrepreneur s hasgreat importance in respect of Turkish economy as well. Therefore in order to developentrepreneurship culture and activities and creating new entrepreneurs for different sectors, bothstate and private institutions in Turkey have been begun to increase their operations rapidly for therecent years. Works on entrepreneurship which also contribute inter -sectoral relations becomespopular country-wide in Turkey. This study which stated entrepreneurship activities in Turkey forrecent years and explored Turkish entrepreneur profile aims to analyze to the subjects such as theirdemographic features, sectors, capital needs. The mentioned analysis performed with data of 400people attended to Applied Entrepreneurship Training of Republic of Turkey Small and MediumEnterprises Development Organization s (KOSGEB) between May and Augu st 2013 by usingfrequency analysis technique.