MÜZELERDE STRATEJİK PLANLAMA


Gokce Parsehyan B.

The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, cilt.8, sa.3, ss.457-465, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Stratejik planlama, 20. yüzyılın sonlarına doğru literatüre girmiş ve büyük önem kazanmıştır. Küreselleşme ile birlikte önüne geçilemeyen rekabet artışı stratejik planlamaları gerekli kılmıştır. Günümüzde hemen her kurumun stratejik planlama yaptığı görülmektedir. Çalışmanın başlangıç noktası kar amacı gütmeyen kurumlarda stratejik planlama üzerinedir. Kar amacı gütmeyen kurumlardan müzelerin detaylandırılmasında temel neden literatürde konu ile ilgili oldukça sınırlı sayıda çalışma olmasıdır. Literatür tarama yönetimi ile gerçekleştirilen çalışmada, Michael Porter’ın değer zinciri analizi üzerinde durulmuştur. Müzelerde değerlerin belirlenmesinin stratejik planlama için önemi irdelenmiştir. Sonuç olarak stratejik planlama önündeki engeller sıralanmış ve liderlere düşen roller özetlenmiştir.
Strategic planning has entered into the literature towards the end of the 20th century and gained great importance. Along with the globalization, the increase in competition has necessitated strategic planning. Today, almost every institution seemsto have made strategic planning.The starting point of the work is on the strategic planning in non-profit organizations. The main reason for the elaboration of the museums from non-profit organizations is that there is a limited number of studies on the subject in the literature. Michael Porter’s value chain analysis has been emphasized in the stdudy conducted with literature review management. The importance of strategically determining the values in the museums has been examined. As a result, the obstacles in strategic planning are rankes and teh roles of leaders are summarized.