GÖRSEL KÜLTÜRDE Bİ LGİ LENDİ RME TASARIMI ÜRÜNLERİ: ÜNİVERSİ TE KAMPÜSLERİ


KARAALİOĞLU S.

The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, cilt.5, sa.4, ss.87-97, 2015 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Araş tırmanın konusu üniversite yerleş ke alanlarında yer alan bilgilendirme tasarımı ürünlerinikapsamaktadır. Bu araş tırmada amaç, kullanıcıların üniversite yerleş kelerinde gitmek istedikleri yerekolaylıkla gidebilmelerini sağ layan bilgilendirme tasarımı ürünlerinin grafik tasarım öğeleri ve iletiş imaçısından incelenmesidir. Ayrıca bu alanda karş ılaş ılan sorunların giderilmesine katkı sağ layacaktır.Araş tırmanın modeli betimlemeyi amaçlayan tarama modelidir. Verilerin toplanması için kullanıcılaraaraştırmacı tarafından hazırlanan 21 soruluk bir anket uygulanmış tır. Çalışma grubunu Ankaradabulunan Atılım Üniversitesi, Bilkent Üniversitesi, Gazi Gölbaş ı Yerleş kesi ve Hacettepe BeytepeYerleş kesi oluşturmaktadır. Bir üniversitede öğ retim elemanı, öğ renci, idari personel ve ziyaretçilere30ar kiş i olmak üzere 120 kişiye ulaş ılmıştır. Anket üniversitelerde toplamda 480 kişiyeuygulanmış tır. Sonuçların analizi için SPSS programında verilerin yüzde ve frekansları alınmış vekonu hakkında yorum yapılmış tır. Araş tırmanın sonucunda üniversite yerleş ke içerisinde var olaneksiklikler saptanmış tır ve nasıl olması gerektiği hakkında önerilerde bulunulmuş tur. Yerleş keiçerisinde yer alan bilgilendirme tasarımı ürünleri kurumsal kimlik açısından uyumlu olması gerekir.Ayrıca üniversite yerleş ke alanlarında bir yerleş ke haritasının olması gereklidir. Genel olaraküniversite yerleş kelerinde yer alan yönlendirme tabelalarının yetersiz olduğu saptanmış tır. Kullanıcı görüşleri arasında anlamlı farklılık vakıf üniversiteler (Atılım- Bilkent) lehinedir.
The study subject involves directional tools and aids found throughout university campuses. Theobjective of this study is to analyze the directional tools and aids via graphics and writtencommunication, enable users to find their way easily around campus. This study will also contributeto overcomi ng problems encountered in this field. The model of the study is the scanning model whichfocuses on description. A survey of 21 questions prepared by the researcher was given to participants,and data was subsequently collected. The participants forming the study group were selected from thefollowing four universities located in Ankara: Atılım University, Bilkent University, Gazi University sGölbaş ı Campus and Hacettepe University s Beytepe campus. 120 participants were selected fromeach university; participants were further divided into the following 4 categories: lecturers, students,administrative staff, or visitors. 30 participants were selected from each category for each university.Data from the surveys were calculated as percentages and frequencies determined using SPSS analysissoftware, and results of the analysis were discussed. As a result of this study, deficiencies in thecampus have been identified and recommendations on improvement have been made. The directionaltools and aids used within the campus should be compatible with the corporate identity. Furthermore,universities are required to have campus maps located throughout campus. In general, It has beendetermined that guiding signs found throughout university campuses are insufficient. Significantdifferences between user opinions in favor of private universities (Atılım- Bilkent).