Özet: Son yıllarda yönetim literatüründe üzerinde sıkça durulan örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık kavramları işletmelerin yönetiminde önem kazanmaktadır.Bu önem nedeniyle günümüzde örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık üzerine çok sayıda araştırma yapılmaktadır. Yapılan araştırmalar örgütlerin başarısı ve performansı üzerinde bu kavramların büyük ölçüde etkisi olduğunu ortaya koymuştur.Rekabetin hızla arttığı günümüz pazarlarında işletmeler insan faktörünün değerini daha fazla anlamaya başlamışlardır.Bu nedenle yöneticiler, örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık kavramları üzerinde önemle durmuşlar,dır.Çalışmada önce örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık kavramları değişik boyutları ile ele alınmıştır.Sonra konu ile ilgili bir anket uygulamasıyla, satış elemanlarının örgütsel bağlılıkları ile örgütsel vatandaşlık davranışları araştırılmıştır. Çalışmada örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışını belirlemek amacıyla faktör analizi gerçekleştirilmiştir.Ayrıca satış elemanlarının örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla regresyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak satış elemanlarının örgütsel bağlılığının örgütse vatandaşlıkları üzerinde olumlu etkisi olduğu belirlenmiştir.
Abstract: Recently, much debated concepts organizational commitment and organizational citizenship in the literature of management have gained in importance business administration. Therefore, a lot of research is currently being done on organizational commitment and organizational citizenship.Research shows that these concepts had a great impact on organizational success and performance. In today's increasingly ompetitive market organizations have come to understand how important the human being factor is. That is why, managers regard such concepts as organizational .1commitment and organizational citizenship as important.Initially,in this study dealt with these concepts in different dimensions.Later, organizational commitment and .organizational citizenship behavior of sales people were researchd via of a survey. Factor analysis was conducted in order to determine organizationa Icommitment and -organization citizenship behavior. In addition, regression analysis was carried out in order to determine the relation between organizational commitment and organizational ¿ citizenship behavior of salespeople. Consequently, this study shows that organizational commitment of a salesperson has a 'positive effect on their organizational citizenship.