Culture creates itself through communication. The technology-shifted change in
communication in society reveals a necessity of reconsidering culture. Today, the change offset
by the developments in the internet and communication technologies, especially, the entrance of
computers and the internet into the lives of individuals, is seen as a new cultural process and is
expressed with the concept of “digital culture”. Digital culture; Although it is known by many
different names such as cyber culture, electronic culture, internet culture, virtual culture,
information culture, is a concept that defines the idea that technology significantly shapes the
emotions, thoughts, the way of communication and interaction and the values of individuals. The
sum of which can be defined as Culture. Most of today's digital communication research focuses
on the current position, roles, values, perceptions and attitudes of the individual through this
basic definition. The aim of this study is to discuss whether digitalization re-creates traditional
culture by using it or whether what we call digital culture is a new cultural field in itself, and
furthermore, to reveal the transformation of individuals and culture with the effect of
digitalization.
Kültür, kendini iletişim yoluyla var etmektedir. Toplumdaki iletişim biçimlerinin teknoloji temelli değişimi, kültürün de yeniden ele alınması gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bugün internet ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin yarattığı, özellikle de bilgisayarların ve internetin bireylerin yaşamına nüfuz etmesiyle başlayan değişim, yeni bir kültür süreci olarak görülmekte ve “dijital kültür” kavramıyla ifade edilmektedir. Dijital kültür; siber kültür, elektronik kültür, internet kültürü, sanal kültür, enformasyon kültürü gibi çok farklı isimlerle anılsa da teknolojinin bireylerin duygu ve düşüncelerini, iletişim ve etkileşim kurma biçimlerini, değer yargılarını ve tüm bunların toplamı olan kültürü önemli ölçüde şekillendirdiği fikrini tanımlayan bir kavramdır. Günümüz dijital iletişim araştırmalarının çok büyük kısmı bu temel yaklaşım üzerinden özellikle bireyin mevcut durumdaki konumuna, rollerine, değerlerine, algı ve tutumlarına odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dijitalleşmenin geleneksel kültürü kullanarak onu yeniden mi yarattığını yoksa dijital kültür dediğimiz şeyin başlı başına yeni bir kültür alanı mı olduğunu tartışmaya açmak, öte yandan dijitalleşmenin etkisiyle bireylerin ve kültürün uğradığı dönüşümü ortaya koymaktır.