Diğer, ss.1-2, 2023
Günümüzde bilişim ve iletişim teknolojilerinde yaşanan
gelişmelerin bir sonucu olarak dijital, yeni
bir dünya düzeni ortaya çıkmıştır. Sosyal ve profesyonel
yaşamda internet teknolojisine erişimin kolaylaşması,
mobil teknolojilerin kullanımının yaygınla şmasıyla
birlikte hız unsuru da hızla önem kazanmış olup, dijital
yayın platformlarında öne çıkan görsel kültürün yerini
ses temelli yayın platformlarına bırakmaya başlamasına
neden olmuştur. Podcast, ağ bağlantılı cihazlar ve sosyal
medya platformları aracılığıyla dinlenebilen bir yayın aracını
ifade etmektedir. Bu kapsamda podcast yayınlarının
her geçen gün daha büyük bir kitleye ulaşması ve podcast
yayıncılarının sayılarındaki artış ile birlikte akademik
ve sektörel anlamda önemli bir araştırma olarak kabul
edilen podcast yayıncılığı, günümüzde reklamverenlerin
de ilgisini çektiği başlamıştır. Böylece hızla podcast
yayınlarının hızla bir reklam aracı olarak da kabul edilmeye
başladığı görülmektedir.
As a result of advancements in information and communication technologies, a new digital world order has emerged. The increased ease of access to internet technology and the widespread use of mobile technologies in both social and professional life have underscored the importance of speed. This shift has led to the visual culture prominent on digital broadcasting platforms being increasingly replaced by audio-based platforms. A podcast refers to a broadcasting medium that can be listened to through network-connected devices and social media platforms. In this context, with the growing reach of podcasts to larger audiences and the rising number of podcast publishers, podcasting has become a significant subject of academic and sectoral research. Consequently, advertisers have started to show interest in podcasts, leading to the rapid acceptance of podcasting as an advertising medium.