Dijital Reklamcılık Pratiklerinde Sesli Kültürün Yükselişi: Podcast Reklamcılığı


Creative Commons License

Özkök Şişman Ö.

Diğer, ss.1-2, 2023

  • Yayın Türü: Diğer Yayınlar / Diğer
  • Basım Tarihi: 2023
  • Sayfa Sayıları: ss.1-2
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • İstanbul Kültür Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzde bilişim ve iletişim teknolojilerinde yaşanan

gelişmelerin bir sonucu olarak dijital, yeni

bir dünya düzeni ortaya çıkmıştır. Sosyal ve profesyonel

yaşamda internet teknolojisine erişimin kolaylaşması,

mobil teknolojilerin kullanımının yaygınla şmasıyla

birlikte hız unsuru da hızla önem kazanmış olup, dijital

yayın platformlarında öne çıkan görsel kültürün yerini

ses temelli yayın platformlarına bırakmaya başlamasına

neden olmuştur. Podcast, ağ bağlantılı cihazlar ve sosyal

medya platformları aracılığıyla dinlenebilen bir yayın aracını

ifade etmektedir. Bu kapsamda podcast yayınlarının

her geçen gün daha büyük bir kitleye ulaşması ve podcast

yayıncılarının sayılarındaki artış ile birlikte akademik

ve sektörel anlamda önemli bir araştırma olarak kabul

edilen podcast yayıncılığı, günümüzde reklamverenlerin

de ilgisini çektiği başlamıştır. Böylece hızla podcast

yayınlarının hızla bir reklam aracı olarak da kabul edilmeye

başladığı görülmektedir.


As a result of advancements in information and communication technologies, a new digital world order has emerged. The increased ease of access to internet technology and the widespread use of mobile technologies in both social and professional life have underscored the importance of speed. This shift has led to the visual culture prominent on digital broadcasting platforms being increasingly replaced by audio-based platforms. A podcast refers to a broadcasting medium that can be listened to through network-connected devices and social media platforms. In this context, with the growing reach of podcasts to larger audiences and the rising number of podcast publishers, podcasting has become a significant subject of academic and sectoral research. Consequently, advertisers have started to show interest in podcasts, leading to the rapid acceptance of podcasting as an advertising medium.