Günümüzde baş arılı tasarımların multi- disipliner yaklaş ıma ve çalışmalara açık olduğ unugörmekteyiz. Bir etkileş im ve deneyim yeri olan mimari; işlevsel, estetik tasarım özellikleri ilekullanış lı sanatsal bir üretim olmanın yanı sıra kurumsal kimlik çalışmalarının mekan aracılığ ıylakullanıcıya aktarıldığı bir fiziki ortam, yaş am alanıdır. Tasarım anlayış ı ve algılanışı, biçimlerinve ifade ettikleri anlamların zamanla değ i ş im göstermesine sebep olurken, son yıllarda, tasarımalanında da diğ er alanlarda olduğ u gibi küreselleş me ve artan rekabet koş ulları nedeniyle ürünbazından hizmet sektörüne kadar değ i ş en çeşitlilikte, markalaş ma- kimlik belirleme sorunu önemkazanmış tır. Bu çalış mada, mekan tasarımının kullanıcı algısı üzerindeki etkisi mimari, iç mimarive grafik tasarımı ara kesitinde karş ılaş tırmalı olarak ele alınmış, mekan tasarımında kimlik vekonseptin belirlenmesinde etkili anlam aktarım araçları üzerinden ifade edilmeye çalış ılmıştır.
Nowadays the concept of identity is worked on diligently as a marketing strategy and deemedas an important tool in concept works of design disciplines of different scales through physicalspace, which reaches out to consumers. In this study, impacts of identity on spatial design arediscussed in terms of interdisciplinary communication and tools used for transferring themeaning, which transforms identity into image are listed. Besides, the impact of spatial design onusers perception are explained in connection with graphic design, architecture and interiorarchitecture. Tools used for meaning transfer, which play a role in defining and developingdesign based on identity are evaluated together with identity and image creating processes.