Bu çalışma mimari tasarım eğitimine başlarken ‘Temel Tasarım’ aracılığıyla mekan organizasyonunuöğretmeisteğiüzerinekurgulanmış, tasarlamadeneyimiüzerineBauhausetkisininelealınmasınıvebuetkininoluşturduğualtaçılımlarınmimarimekantasarımınaneşekildeyansıyabileceğininsorgulanmasınıiçermektedir. Bu çalışmanın amacı Bauhaus okulu ilkeleri ile tasarım (mekan organizasyonu) ilkeleriarasındaki ilişkiyi keşfetmek ve bu ilişkinin yansımalarını mimari tasarım eğitimi üzerindendeğerlendirmektir. Çalışmada yöntem olarak mekanı anlamanın ve yorumlamanın düşünsel sistematiğianaliz-transformasyon(dönüşüm)-sentez süreçleriyle ele alınmakta ve elde edilen bulgular üzerindenmekan organizasyonuile Bauhaus çalışmalarınınilişkisi ortaya çıkarılmaktadır.Bu doğrultudaaraştırmakapsamında, ‘Temel Tasarım’ stüdyosunda tasarıma giriş yapan öğrencilerin Bauhaus okulu etkileriüzerinden oluşturdukları ürün tasarımları incelenmekte, bu tasarlama sürecinde sonuç ürünlerin,düşünselaltyapıileoluşturulankimlikarasındakimekânsalilişkisielealınmaktadır. Sonuç olarakBauhausokulu ilkeleri ile tasarım (mekan organizasyonu) ilkeleri arasındaki ilişkiyi keşfetmek mimari tasarımeğitimindeönemlibirbaşlangıçtır.
This study is based on the desire to teach spatial organization through ‘Basic Design’ while examining theBauhaus effect on the design experience and to question how the sub-expansions of this effect can bereflected starting the architectural design education. The aim of this study is to explore relationshipbetween Bauhaus school principles and design (spatial organization) principles and to evaluate thereflections of this relationship through architectural design education. In this study, the intellectualsystematic of understanding and interpreting the space as a method is discussed through analysistransformation-synthesis processes and relationship between spatial organization and Bauhaus studies isrevealed through the findings obtained. In this context, product designs created by students whoentered ‘Basic Design’ studio based on tshe effects of Bauhaus school are examined, and spatialrelationship of resulting products with intellectual infrastructure and identity created is examined. As aresult, exploring relationship between Bauhaus school principles and design (spatial organization)principles is an important beginning in architectural design education.