Araştırmanın temel amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin demografik değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma betimsel yöntem benimsenmiş ve araştırmanın grubunu KKTC örneklemi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile birlikte Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin analizi sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerinde öğretmenlerin demografik değişkenlerden cinsiyet, hizmet içi kurs, çalışılan yaş grubu ve sınıfta bulunan çocuk sayısı gibi değişkenler arasında farklılığın olmadığı, buna karşın öğrenim düzeyi, mezun olunan lisans programı, mesleki deneyim gibi değişkenler arasında ise farklılıkların olduğu saptanmıştır
The aim of the study was to investigate the classroom management skills of preschool teachers, working in preschool education centres, based on the demographic variables. Descriptive methodology was used in the study and the study took place in TRNC sample. Personal information form and the “Classroom Management Skills for Preschool Teachers Scale” are used as data collection tools. The results of the study revealed that there is no difference between the variables of the classroom management skills of preschool teachers in terms of gender, in-service training, age range of the students and number of students in the class. Whereas, differences are found between the variables such as level of education, graduated degree program and occupational experience