The effect of local level corporate social responsibility activities on customer based brand equity and brand preferences is probed by an experimental study. A single factor (socially responsible behavior) between subjects experimental design with three levels (neutral, positive and negative) is utilized. Data is collected from a convenience sample comprising university students. Results show that, providing positive information about a firm's socially responsible behavior significantly improves the level of perceived brand equity as well consumers' preferences towards the firm's products and services. On the contrary, providing negative information about a firm's approach to socially responsible behavior decreases the level of perceived brand equity and brand preferences.
Bu çalışmada, küresel firmaların yerel sosyal sorumluluk faaliyetlerinin tüketici temelli marka değeri ve marka tercihini nasıl etkilediği deneysel bir araştırma ile irdelenmiştir. Araştırmada, tek faktörlü (yerel bazda sosyal sorumluluk faaliyeti) üç düzeyli (nötr, olumlu, olumsuz) özneler arası deneysel bir tasarım kullanılmıştır. Üniversite öğrencileri üzerinde yapılan uygulamada, faaliyette bulundukları bölgelerde toplumsal ve çevresel açıdan sorumlu davrandığı bildirilen küresel firmalara ait markaların, bu konularda duyarlı davranmayan fırmalarınkilerle karşılaştırıldığında, tüketici temelli marka değeri açısından daha olumlu algılandığı belirlenmiştir. Sosyal sorumluluk ile ilgili olumlu bilgilerin, firmanın ürünlerine yönelik marka tercihi ve satın alma niyetini artırdığı, olumsuz bilgilerin ise marka tercihi ve satın alma niyetini azalttığı belirlenmiştir.