A FAILED ADVERTISING CAMPAIGN: WHAT WENT WRONG? A CASE STUDY IN A FASHION RETAIL COMPANY


Tarhan İ. E., Ateş N. B.

TURKISH JOURNAL OF MARKETING, cilt.5, sa.1, ss.59-76, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 5 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2020
  • Doi Numarası: 10.30685/tujom.v5i1.79
  • Dergi Adı: TURKISH JOURNAL OF MARKETING
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, Index Copernicus
  • Sayfa Sayıları: ss.59-76
  • İstanbul Kültür Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu   çalışma,   hazır   giyim   ve kozmetik   sektöründe   Türkiye'nin   önde   gelen   markalarından    bazılarını    pazarlayan    üst    düzey    bir    perakende    moda    şirketine odaklanmıştır.    Şirket,    uluslararası    ve    yerel    ünlüleri    kullanarak    pahalı    reklam kampanyaları   yapmış   olsa   da,   reklam   kampanyaları   beklenen   tüketici   davranışını sağlamamıştı.Şirketle,  müşterileri  için  özel  olarak  tasarlanmış  bir  anket  oluşturarak  ve  300 katılımcının  müşteri  profillerinin  sonuçlarını  ve  gelecekteki  kampanyalar  oluşturmak  için önerilerde  bulunma  tercihlerini  inceleyerek,  reklamlarında  müşterilerinin  tercih  ettiği faktörleri   belirleme   konusunda   çalıştık.   Analizler,   şirketin   müzik   seçimi,   mesajların hatırlanabilirliği  ve  özellikle  kadın  katılımcılar  için  giyim  kombinasyonlarının  seçimi  ile ilgili sorunları ortaya çıkardı.

This study focused on a top-tier retail fashion company which markets some of the leading brands in the ready-to -wear apparel and cosmetics industry in Turkey. Although the company had employed expensive advertising campaigns using international and local celebrities, their advertising campaign did not yield the expected consumer behavior. We  worked  with  the  company  in  identifying  factors  in  their  advertisements  that  their customers prefer by building a questionnaire specifically designed for this company and  by  examining  the  results  of  300  respondents’  customer  profiles  and  preferences  to make  recommendations  for  building  future  campaigns.  Analyses  revealed  issues  with  the  company’s  choice  of  music,  memorability  of  messages,  and  the  selection  of  clothing  combinations, especially for women respondents.