Eğitim Bilgileri
1987 - 1991
1987 - 1991Doktora
University of Sussex, İngiltere
1984 - 1986
1984 - 1986Yüksek Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türkiye
1978 - 1982
1978 - 1982Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1991
1991Doktora
CALL
University of Sussex
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüAlmanca
Akademik Unvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorProf. Dr.
İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2010 - 2014
2010 - 2014Prof. Dr.
İstanbul Aydın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
1998 - 2004
1998 - 2004Doç. Dr.
Trakya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
1992 - 1998
1992 - 1998Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAkredite edilmiş bir bölüm/program kadrosunda görev almak
İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
2014 - 2017
2014 - 2017Bölüm Başkanı
İstanbul Kültür Üniversitesi
2001 - 2004
2001 - 2004Dekan Yardımcısı
Trakya Üniversitesi
1994 - 2004
1994 - 2004Bölüm Başkanı
Trakya Üniversitesi
1996 - 1997
1996 - 1997Enstitü Müdürü
Trakya Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
The relation between teacher motivation and teacher reflection in EFL context
BİRSEN T. (Danışman)
B.YAĞMUR(Öğrenci)
2023
2023Doktora
The impact of blended mobile learning on EFL students' vocabulary development
BİRSEN T. (Danışman)
M.ASLAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Türkiyedeki yabancı dil öğretim politikaları ile Avrupa Birliği yabancı dil öğretim politikalarının karşılaştırılması
BİRSEN T. (Danışman)
F.UFKUM(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Impact of work-cycles on autonomous digital learning via class blog project
BİRSEN T. (Danışman)
Z.AYDIN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
The beliefs of tertiary level teachers and students on digital learning
BİRSEN T. (Danışman)
A.BAHADIR(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Sociocultural factors affecting efl learners' anxiety in a Turkish setting
BİRSEN T. (Danışman)
T.BAKHSH(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Multiple intelligence theory in multiple children: Twins and triplets
BİRSEN T. (Danışman)
Ö.PAKİZE(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
A comparison of english as a foreign language teachers' professional knowledge and classroom practices
BİRSEN T. (Danışman)
D.ROUSSAYLA(Öğrenci)
2016
2016Doktora
The impact of autonomous learning on graduate students' proficiency level in foreign language learning
BİRSEN T. (Danışman)
H.KÜÇÜKLER(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
The father and daughter relationship in Shakespeare's plays: Hamlet and The Merchant of Venice
BİRSEN T. (Danışman)
Z.DARKOUCHİ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Writing poems with target vocabulary and its effect on retention.
BİRSEN T. (Danışman)
İ.HACIOĞLU(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
The role of mass media tools on efl speaking skills
BİRSEN T. (Danışman)
M.YANAR(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
The communicative approach in English language classes: How communicative are they
BİRSEN T. (Danışman)
U.DİLER(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
The role of extensive reading on vocabulary development
BİRSEN T. (Danışman)
Z.MERVE(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Cultural items in reading texts in efl classes
BİRSEN T. (Danışman)
İ.BASAR(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Creative writing and foreign language development
BİRSEN T. (Danışman)
S.KÜÇÜKALİ(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
A Comparative research between an online and a face-to-face course models for academic writing
BİRSEN T. (Danışman)
D.KUMLU(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
The Effective use of visual aids in young learner English classes
BİRSEN T. (Danışman)
A.SARVAN(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
What to test, how to test: Language proficiency test design in the preparatory classes of English language teaching department at Trakya University
BİRSEN T. (Danışman)
F.BİLGE(Öğrenci)
2000
2000Yüksek Lisans
How can grammer be used more effectively in English language training prgramme? A syllabus design for CAE English in use
BİRSEN T. (Danışman)
F.SELVİLİ(Öğrenci)
2000
2000Yüksek Lisans
Yabancı dil kursları ortamında yetişkinlerde öğrenme zorlukları ve sorunları
BİRSEN T. (Danışman)
H.CEYLAN(Öğrenci)
1999
1999Yüksek Lisans
Multimedia assisted teaching in the context of writing for the English teacher training programme
BİRSEN T. (Danışman)
E.ÖNGÜN(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
The Impact of listening classes on lerarners strategies in English language acquisition
BİRSEN T. (Danışman)
İ.UZUN(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024The Impact of Blended Mobile Learning on EFL Students’ Vocabulary Development
TÜTÜNİŞ B., ASLAN M.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.17, sa.4, ss.897-917, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Through the Positive Discipline Lens: Primary School Teachers’ Busy Agenda
TÜTÜNİŞ B., YALMAN POLATLAR D.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , cilt.10, sa.4, ss.2629-2640, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022A TEACHER TRAINING PROGRAMME FOR WRITING AND GRAMMAR SKILLS WITHIN THE MODEL OF TPACK
TUTUNIS B., Aydın D.
IOJET
, cilt.10, sa.1, ss.574-589, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022ICT (WEB TOOLS) FOR ENGLISH LANGUAGE TEACHING IN PRIMARY SCHOOLS: TPACK FRAMEWORK AND USAGE
TÜTÜNİŞ B., ÜNAL K., BABANOĞLU M. P.
INTERNATİONAL jOURNAL OF EDUCATION TECHNOLOGY AND SCIENCE , cilt.2, sa.1, ss.95-107, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Incorporating Advising Strategies into One-to-One Tutoring: Effects on the Awareness Towards Vocabulary Learning
Aydin D., TÜTÜNİŞ B.
STUDIES IN SELF-ACCESS LEARNING JOURNAL
, cilt.12, sa.1, ss.4-20, 2021 (ESCI)
2020
2020TEACHER EDUCATION AND FOREIGN LANGUAGE TEACHER PROFESSIONALISM IN THE 21st CENTURY
TUTUNIS B., Yalman D.
IOJET
, cilt.7, sa.3, ss.1168-1176, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Teacher Eduacation and Foreign Language Teacher Professionalism in the 21st Century
TÜTÜNİŞ B., YALMAN D.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , cilt.7, sa.3, ss.1168-1176, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
2018The Impact of Reflective Practices of English Language Teachers on the Development of A Sense of Agency
TÜTÜNİŞ B., HACIFAZLIOĞLU Ö.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES , cilt.6, sa.10, ss.107-116, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Elt student teachers' attitudes towards teaching profession
TÜTÜNİŞ B., Yalman D.
Astra Salvensis
, cilt.6, ss.706-713, 2018 (Scopus)
2016
2016Learner Perceptions of Role in Learning English
KÜÇÜKLER H., TÜTÜNİŞ B.
RA Journal of Applied Research , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016English Language Teacher Knowledge and the Classroom Practices
TÜTÜNİŞ B., RG CHEDID D.
International Journal of Humanities and Social Science Invention , 2016 (Hakemli Dergi)
2012
2012Construction of Identity in Teacher Candidates
TÜTÜNİŞ B.
IATEFL Conference Selections , 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Grammar in EFL Pedagogy: To be or not to be: Explicit or implicit grammar instruction in EFL
TÜTÜNİŞ B.
” International Journal of Humanities and Social Science I. , cilt.2, sa.5, ss.120-122, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Making Use of Poems to Teach English
TÜTÜNİŞ B., ÇETİNAVCI U. R.
The Journal of Language Teaching and Learning, , cilt.2, sa.2, ss.75-88, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024EFL Teachers' digital competence: use of AI in EFL classes
Tütüniş B.
GlobELT 2024, Konya, Türkiye, 25 - 29 Ekim 2024, ss.21, (Özet Bildiri)
2024
2024THE RELATION BETWEEN TEACHER MOTIVATION AND TEACHER REFLECTION IN EFL CONTEXT
TÜTÜNİŞ B., YAĞMUR B.
IATEFL, İngiltere, 15 - 19 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023Self evaluation via reflection during pre-service education
TÜTÜNİŞ B., KÖKSAL Ö., YALMAN POLATLAR D.
20th ISATT Biennial Conference: Living and Leading in the Next Era: Connecting Teaching,Research, Citizenship and Equity, 3 - 07 Temmuz 2023, ss.66-68, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023Impact of work cycles on autonomous digital learning
TÜTÜNİŞ B., Aydın Z.
EJER CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 13 Haziran 2023, ss.241-254, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022KÜLTÜRLERARASI YETERLİLİĞİNİN ÇOCUKLARA İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNE ENTEGRASYONU- STORY TELLING AND SONGS
TÜTÜNİŞ B.
TÜBİTAK 2237-A KÜLTÜRLERARASI YETERLİLİĞİNİN ÇOCUKLARA İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNE ENTEGRASYONU, İstanbul, Türkiye, 04 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
202221ST CENTURY SKILLS
TÜTÜNİŞ B.
ERASMUS+LINGUA MATHEMATICA, İstanbul, Türkiye, 05 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Incorporating Advising Strategies into One-to-One Tutoring: Effects on the Awareness towards Vocabulary Learning
Birsen Tütüniş D. A.
Self-Directed Learning and Advising in Language Education, Chiba, Japonya, 24 Nisan 2021, cilt.12, ss.4-20, (Tam Metin Bildiri)
2020
2020Quality in Foreign Language Teaching, 21st Century Skills and Professional Development
TÜTÜNİŞ B.
GLOBETS Online, Ankara, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2020
2020Quality in Forein Language Teacher Education,21st Century Skills and Professional Development
TÜTÜNİŞ B.
GLOBETSonline, 5 - 06 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2019
201921. YÜZYILDA YABANCI DİL ÖĞRENME
TÜTÜNİŞ B.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI B.ÇEKMECE M.E. MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ GELİŞİM SEMİNERİ, İstanbul, Türkiye, 19 Kasım 2019
2019
2019New Trends in ELT: Blending Disciplines for 21st Century Foreign Language Learning
TÜTÜNİŞ B.
TELLSI, TEBRIZ, İran, 20 - 21 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019TEACHER EDUCATION FRAMEWORKS
TÜTÜNİŞ B.
ULEAD 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON RESEARCH IN APPLIED LINGUISTICS, Konya, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Teacher Education and Training Policy for the Development pf Teacher Identity
TÜTÜNİŞ B.
KOTESOL, Seoul, Güney Kore, 12 - 13 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019POSITIVE PSYCHOLOGY, POSITIVE DISCIPLINE, BLENDING DISCIPLINES IN ELT CLASSROOM
TÜTÜNİŞ B.
KOTESOL, Seoul, Güney Kore, 12 - 13 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Teacher Education and Training Policy for tha Development of Teacher Identity
TÜTÜNİŞ B.
KOTESOL, Seoul, Güney Kore, 12 - 13 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Quality in Foreign Language Teacher Education, 21st Century Skills and Professional Development
TÜTÜNİŞ B.
Language in Focus, Dubrovnik, Hırvatistan, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019YABANCI DİL ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMLARI VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ
TÜTÜNİŞ B.
2023 Eğitim Vizyonu, Van, Türkiye, 21 - 22 Mart 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Digital Creative Writing
TÜTÜNİŞ B.
IATEFL, Liverpool, İngiltere, 1 Nisan - 05 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019STUDENT TEACHER TRAINING ON PRAGMATIC COMPETENCE
TÜTÜNİŞ B.
Language Discourse and Pragmatics, AHWAZ, 1 - 03 Şubat 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018AKADEMİSYENLERİN YABANCI DİL SORUNLARI VE ÖZERK ÖĞRENME
KÜÇÜKLER H., TÜTÜNİŞ B.
3.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 17 Aralık - 18 Ekim 2018, cilt.1, ss.235-240, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Teacher Education in Turkey
TÜTÜNİŞ B.
ULEAD, Malatya, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Turkish Teacher education System compared to other countries
TÜTÜNİŞ B.
Yabancı Diller Kurultayı, Isparta, Türkiye, 15 - 16 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Yabancı Dil Öğretmenlerinin mesleki gelişimi
TÜTÜNİŞ B.
Yabancı Diller Kurultayı, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018ELT Student Teachers’xx Attitude towards Teaching Profession
TÜTÜNİŞ B., YALMAN D.
IV. International Forum on Teachers’xx Education, 22 - 24 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201821st Century Skills for English Teachers
TÜTÜNİŞ B.
NTELT Conference, 30 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017THE WIND OF CHANGE: FROM STUDENT TO TEACHER IDENTITIES
TÜTÜNİŞ B.
INGED International Conference The Wind of Change, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017THE JOURNEY OF FOREIGN LANGUAGE TEACHER PROFESSIONALISM AND AGENCY DEVELOPMENT
TÜTÜNİŞ B.
The First International Conference on Language Focus LLTTL, Urmia, İran, 4 - 05 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017The Impact of Reflective Practices of English Language Teachers on the Development of a Sense of Agency
TÜTÜNİŞ B., HACIFAZLIOĞLU Ö.
ISATT 18th Biennial Conference on Teachers and Teaching, Salamanca, Meksika, 3 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Student Teachers’ Journey in Professionalism
TÜTÜNİŞ B., YALMAN D.
ISATT 18th Biennial Conference on Teachers and Teaching, 3 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017PROFESSIONALISM ANDTEACHER AGENCIES
TÜTÜNİŞ B.
LIF 2017 Conference, FAMAGUSA, 2 - 04 Mart 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Metacognitive awareness ofreading strategies andachievement
TÜTÜNİŞ B., CAROL G.
IATEFL 2017 CONFERENCE, Glasgow, İngiltere, 3 - 07 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025Ortaögretim Ingiliz Dili Ögretimine Yapay Zaka Teknoloji Araçlarinin Entegrasyonu
TÜBİTAK Projesi
Alkayalar A. A., Karadayı Ataş P., Mirici İ. H., Köksal Ö., Ünal K., Tütüniş B. (Yürütücü)
2024 - 2025
2024 - 2025