Eğitim Bilgileri
2008 - 2015
2008 - 2015Doktora
Université Sorbonne Nouvelle Paris 3, Fransa
2007 - 2008
2007 - 2008Yüksek Lisans
Universite Sorbonne Nouvelle - Paris 3, Fransa
2002 - 2007
2002 - 2007Lisans
Galatasaray Üniversitesi, İletişim Fakültesi, İletişim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
L'évolution de la Relation de L'usager avec L'information en Ligne sur L'ordinateur et Le Téléphone Portable en Turquie: Les Médias Traditionnels Face Aux Réseaux Sociaux
Université Sorbonne Nouvelle Paris 3
2008
2008Yüksek Lisans
L'évaluation des Pratiques de Lecture dans les Médias Numériques en Evolution
Universite Sorbonne Nouvelle - Paris 3
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriFransızca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorStaj Komisyonu Üyesi
İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
İstanbul Kültür Üniversitesi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorFarabi Programı Bölüm Koordinatörü
İstanbul Kültür Üniversitesi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorErasmus Programı Bölüm Koordinatörü
İstanbul Kültür Üniversitesi
2023 - 2026
2023 - 2026Bölüm Başkan Yardımcısı
İstanbul Kültür Üniversitesi
2022 - 2024
2022 - 2024Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi
2021 - 2023
2021 - 2023Bölüm Başkan Yardımcısı
İstanbul Kültür Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Yapay Zeka ve İletişim
Yeni İletişim Teknolojileri
Yeni Medya Teknolojileri
Mobil İletişim ve İnovatif Yaklaşımlar
Sosyal Medya ve Kariyer Yönetimi
Yeni Medya ve Sanat Ortamı
Lisans
Lisans
Yeni Medyaya Giriş II
Bitirme Projesi I
Yeni Medyaya Giriş I
Bitirme Projesi II
Dijital İçerik Yönetimi
Mobil İletişim Teknolojileri
Sosyal Medya Yönetimi
Yapay Zeka ve Güncel Yaklaşımlar
Seminer III
Yeni Medya Kuramı
İnovasyon ve Dijital Girişimcilik
Sosyal Medya ve İçerik Pazarlaması
Sosyal Medya Uygulamaları
Yeni Medya
Etkileşimli Medya Tasarımı I
Seminer IV
Seminer II
İletişim ve Medya
Medya Teknolojileri Tarihi
İletişim Kuramları
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Dijital pazarlama çağında gözetim farkındalığı ve büyük veri: Akıllı saatler ve Strava uygulaması örneği
Bilgici C. (Danışman)
N.ABAY(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Reklamcılık sektörünün geleceğinde yapay zekânın rolü
CEREN B. (Danışman)
A.YILMAZ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
COVİD-19 döneminde çevrimiçi yemek sipariş uygulama markalarının sosyal medya stratejileri: Instagram örneği
CEREN B. (Danışman)
G.NUR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin Instagram kullanımı ile beden algısı ve sosyal onay ihtiyacı arasındaki ilişkinin incelenmesi
CEREN B. (Danışman)
D.KURTYİĞİT(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Marka kimliği unsurlarından semboller bağlamında havayolu şirketlerinin sosyal medya stratejileri
CEREN B. (Danışman)
A.KAPLAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Sosyal medya aktivitelerinde emojilerin yeri: Y ve Z kuşakları üzerine bir inceleme
CEREN B. (Danışman)
T.BOZKURT(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Sosyal medya deneyiminde kişiselleştirilmiş reklamlar: Veri mahremiyeti bağlamında Instagram ve Youtube üzerine bir araştırma
CEREN B. (Danışman)
O.ŞİŞMAN(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Animasyon Sektöründe Yapay Zekâ Kullanımı: İstanbul'daki Animasyon Stüdyoları Üzerine Bir Araştırma
Zaim A., Balaban Y., Özkoyuncu F., Bilgici C., Özkök Şişman Ö.
Akdeniz İletişim Dergisi
, sa.46, ss.13-43, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Yapay Zekâ ve Algoritmik Kültür Bağlaminda Sosyal Medya Deneyiminin Geleceği Üzerine Bir Değerlendirme
Bilgici C.
Yeni Medya Elektronik Dergi
, cilt.7, sa.3, ss.216-237, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Marka İletişimi ve Dijital Sürdürülebilirlik Bağlamında Sosyal Medyadan Metaverse Ekosistemine: Dijital Ortamlar Üzerine Bir Değerlendirme
Özkök Şişman Ö., Bilgici C.
Yeni Yüzyıl'da İletişim Çalışmaları
, cilt.4, sa.7, ss.7-20, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023From Social Media to Metaverse: Evaluation of Meta Avatars Store in The Context of Avatars, Self-Presentation and Luxury Brand
Ozkok Sisman O., Bilgici C.
TRT Akademi
, cilt.8, sa.17, ss.38-65, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Metaverse Dinamikleri Bağlamında Sosyal Medya ve Dijital Reklamcılığın Geleceği Üzerine Bir İnceleme
Bilgici C., Ozkok Sisman O.
Yeni Medya (Online)
, cilt.2022, sa.12, ss.369-394, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Sanal Etkileyicilerin Sosyal Medya Paylaşımlarının Antropomorfik Biçimler Bağlamında İncelenmesi
Bilgici C., Ozkok Sisman O.
TRT Akademi
, cilt.7, sa.14, ss.104-133, 2022 (Hakemli Dergi)
2019
2019POST-TRUTH ÇAĞINDA YENİ MEDYA UYGULAMALARI VE DÖNÜŞEN HALKLA İLİŞKİLER PRATİĞİ
BİLGİCİ C., OTURAK SEYMEN E.
Kurgu , cilt.27, sa.4, ss.181-193, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Selfie Paylaşma Sürecine Etkide Bulunan Motivasyonlar Üzerine Bir İnceleme
BİLGİCİ C., ATASOY AKTAŞ A. D.
Kurgu , cilt.26, sa.3, ss.82-100, 2018 (Hakemli Dergi)
2008
2008L’évaluation des pratiques de lecture dans la presse en ligne: du journal-papier au journal sur Internet
BİLGİCİ C., RIZVANOĞLU K.
İleti-ş-im , sa.9, ss.123-144, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Üretken Yapay Zekâ ve Etik: Reklam ve Halkla İlişkiler Çalışmalarında Sınırlar ve Sorumluluklar
Özkök Şişman Ö., Bilgici C.
Prof. Dr. Alaeddin Asna 8. İletişim ve Halkla İlişkiler Sempozyumu , Ankara, Türkiye, 08 Kasım 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
2024ChatGPT mi, İnsan mı daha komik? Marka İçerik Üretiminde Üretken Yapay Zekanın Mizah Potansiyelinin Değerlendirilmesi
Özkök Şişman Ö., Bilgici C.
20th International Symposium “Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2024, ss.35, (Özet Bildiri)
2024
2024Animasyon Eğitiminin Geleceğinde Yapay Zekâ
ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., BİLGİCİ C., BALABAN Y., ÖZKOYUNCU F., Zaim A.
SINIR/SIZ: Dijital Çağdan Sonra, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
2024Çelişkiler ve Çekincelerle Sürdürülebilirlik Çerçevesinde Yapay Zekâ: Open AI Markası Örneği
Bilgici C., Özkök Şişman Ö.
Fenerbahçe Ünivesitesi Ulusal Marka Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 Nisan 2024, ss.199-211, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023Üretken Yapay Zeka ve Etik Sorunsallar: ChatGPT Üzerine Bir Değerlendirme
Bilgici C., Özkök Şişman Ö.
STS Türkiye & Metu Applied Ethics Research Center Joint Conference 2023, Ankara, Türkiye, 31 Ekim - 02 Kasım 2023, cilt.1, sa.1, ss.72-74, (Özet Bildiri)
2023
2023AI Enabled Applications in the Context Of Parasocial Interaction: The Example Of ChatGPT
ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., BİLGİCİ C.
International Association for Media and Communication Research (IAMCR), Lyon, Fransa, 9 - 13 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Human-Artificial Intelligence Enabled Domestic Robots Interaction in the Context of Data Surveillance and Privacy: Robot Vacuum Cleaner Users’ Example
BİLGİCİ C., ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö.
Symposium of Artificial Intelligence and Social Equity, Fransa, 15 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Veri Mahremiyeti ve Gözetim Bağlamında Metaverse Üzerine Bir İnceleme
BİLGİCİ C., ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö.
17. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2023, (Özet Bildiri)
2022
2022Marka İletişimi ve Dijital Sürdürülebilirlik Bağlamında Sosyal Medyadan Metaverse Ekosistemine: Dijital Ortamlar Üzerine Bir Değerlendirme
BİLGİCİ C., ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö.
6. Alâeddin Asna Mesleki Gelişim Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 09 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Yapay Zekâ ve Algoritmik Kültür Bağlamında Sosyal Medya Deneyiminin Geleceği Üzerine Bir Değerlendirme
BİLGİCİ C.
Medya ve Kültür Uluslararası Sempozyumu (MCIS 2022), İzmir, Türkiye, 5 - 06 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Understanding Digital Inequalities and Social Media Usage Throughout The Lenses of Daily Life Practices During COVID-19
BİLGİCİ C., BAYKAL Z.
ICA Hybrid Postconference on Media Sociology: An Unequal Digital World? Critical Perspectives on Media Sociology as Transdisciplinary Global Network, Fransa, 01 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022Understanding Virtual Influencers’ Acceptance According To Social-Emotional Dimensions
ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., BİLGİCİ C.
72nd Annual ICA Conference One World, One Network, Paris, Fransa, 26 - 30 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2021
2021Sosyal Medya Pazarlamasının Geleceğı̇nde Sanal Etkı̇leyı̇cı̇ler Üzerı̇ne Bı̇r Değerlendı̇rme
ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., BİLGİCİ OĞUZ C.
18th International Symposium Communication in the Millennium (CIM 2021), Türkiye, 26 - 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
2020Pandemi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Oyun Videosu Tüketim Motivasyonları Üzerine Bir İnceleme
ATASOY A. D., BİLGİCİ C.
17th International Symposium Communication in The Millennium (CIM 2020), Türkiye, 5 - 06 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2020
2020Yapay Zekâ Temelli Sistemlerin Geliştirilmesinde Sosyal Bilimlerin Rolü
BİLGİCİ OĞUZ C., ÖZKÖK Ö.
7.Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Etiği Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2019
2019Yapay Zekâ ve Dijital Mahremiyet İlişkisinin Sinemadaki Temsili: Ex Machina Filmi İncelemesi
ATASOY AKTAŞ A. D., BİLGİCİ C.
4. Uluslararası Yeni Medya Konferansı Dijital Dönüşüm ve Süreçler, İstanbul, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, ss.16-31, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Etkileşimli Mobil Uygulamaların Müzik Dinleme Motivasyonları Üzerindeki Rolü: Spotify Üzerine Bir İnceleme
BİLGİCİ OĞUZ C., ATASOY A. D.
VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Akıllı Telefon Markalarının YouTube Reklamlarında Mesaj Stratejileri
OTURAK E., BİLGİCİ OĞUZ C.
6. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Dönüşüm Sempozyumu, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Post-Truth Çağında Yeni Medya Uygulamaları ve Dönüşen Halkla İlişkiler Pratiği
BİLGİCİ C., OTURAK SEYMEN E.
Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Selfie Paylaşma Sürecine Etkide Bulunan Motivasyonlar Üzerine Bir İnceleme
BİLGİCİ C., ATASOY AKTAŞ A. D.
16th International Symposium Communication in the Millennium, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Netflix Türkiye Resmi Twitter Hesabının Marka-Kullanıcı Etkileşimi Bağlamında İncelenmesi
BİLGİCİ C., ATASOY A. D.
IV. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
2024İnsan ile Üretken Yapay Zekâ Etkileşiminde Antropomorfizmin Rolü
Bilgici C.
Yapay Zekâ Etiği ve İletişim - Sorunlar, Sınırlar ve Zorluklar, Burak Çeber, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.23-38, 2024
2023
2023Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları IV
Baş B., Eren G., Dönmez M. S., Becan C., Levi E., Ülker Y., et al.
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2023
2023
2023Sosyal Medya ve Metaverse Bağlamında Dijital Pazarlama Üzerine Bir Değerlendirme
Bilgici C.
Metaverse - Yeni Gerçeklik Paradigmaları, Yıldız Serdar Kuzey, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.133-146, 2023
2022
2022Kullanıcının Bilgisayar Ve Cep Telefonundan Çevrim İçi Haber Alma Pratikleri: Geleneksel Medya Sosyal Medyaya Karşı
Bilgici C.
Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları II, Prof. Dr. Ceyda Deneçli, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.159-177, 2022
2020
2020Sosyal Medyayla Dönüşen Müze Deneyimde Selfie Paylaşımları
YILDIZ Ö. E., BİLGİCİ OĞUZ C.
Müze ve Sanat, Mehmet Emin Kahraman, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.53-72, 2020
2020
2020Akıllı Cihazlar Çağında Öztakip, Sosyal Medya ve Veri Mahremiyeti
BİLGİCİ C.
Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları, Sevda Deneçli, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.227-242, 2020
2020
2020Sosyal Medyayla Dönüşen Müze Deneyiminde Selfie Paylaşımları
YILDIZ BALABAN Ö. E., BİLGİCİ C.
Müze ve Sanat, Mehmet Emin Kahraman, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.53-72, 2020
2019
2019Sosyal Medya, Büyük Veri ve Yapay Zekanın Dijital Halkla İlişkilerdeki Rolü
BİLGİCİ C.
Dijital Halkla İlişkiler, Elif Başak Sarıoğlu, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.117-140, 2019
2019
2019Netflix Türkiye’nin Sosyal Medya Stratejisinde Kültürel Öğe Kullanımının Youtube Hesabı Üzerinden İncelenmesi
ATASOY AKTAŞ A. D., BİLGİCİ C.
Dijital Çağda Televizyon ve Medya, Prof. Dr. Ceyhan Kandemir, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.91-108, 2019
2019
2019Netflix Türkiye’nin Sosyal Medya Stratejisinde Kültürel Öğe Kullanımının Youtube Hesabı Üzerinden İncelenmesi
ATASOY A. D., BİLGİCİ C.
Dijital Çağda Televizyon ve Medya, Prof.Dr. Ceyhan Kandemir, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.91-108, 2019
2018
2018Ağ Tarafsızlığı Bağlamında Dijital Pazarlamanın Dönüşümü
YILDIZ Ö. E., BİLGİCİ OĞUZ C.
Kurumların Yeni İletişim Biçimleri, Sancar Dermen Gaye Aslı, Editör, Beta, İstanbul, ss.211-237, 2018
2018
2018Ağ Tarafsızlığı Bağlamında Dijital Pazarlamanın Dönüşümü
Yıldız Balaban Ö. E., Bilgici C.
Kurumların Yeni İletişim Biçimleri, Gaye Aslı Sancar Demren, Editör, Beta Yayınları, İstanbul, ss.211-235, 2018
Desteklenen Projeler
2023 - 2025
2023 - 2025Türkiye'de Yapay Zekânın Animasyon Sanatındaki Rolü: Sektörden Üniversiteye Bir Araştırma
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Bilgici C., Özkök Şişman Ö., Balaban Y.(Yürütücü), Özkoyuncu F.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2024
Kasım 2024İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023Yeni Medya Elektronik Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mayıs 2025
Mayıs 2025İstanbul Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi II. Öğrenci Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Bilgici C.
İstanbul, Türkiye
Aralık 2024
Aralık 2024ANİMASYON EĞİTİMİNDE YAPAY ZEKÂ: UYGULAMALAR, YAKLAŞIMLAR VE ÇEKİNCELER
Çalıştay Organizasyonu
Özkök Şişman Ö., BİLGİCİ C.
İstanbul, Türkiye
Ekim 2024
Ekim 2024Animasyonda Yapay Zeka Kullanımı: Hayaller, Gerçekler, Korkular
Çalıştay Organizasyonu
Özkök Şişman Ö., Bilgici C.
İstanbul, Türkiye
Ödüller
Mayıs 2024
Mayıs 2024