Doç. Dr. CEREN BİLGİCİ


Sanat ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

45

Atıf (Scholar)

2

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

17

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

87

H-İndeks (Sobiad)

5

Atıf (Diğer Toplam)

22

Proje

1

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2008 - 2015

2008 - 2015

Doktora

Université Sorbonne Nouvelle Paris 3, Fransa

2007 - 2008

2007 - 2008

Yüksek Lisans

Universite Sorbonne Nouvelle - Paris 3, Fransa

2002 - 2007

2002 - 2007

Lisans

Galatasaray Üniversitesi, İletişim Fakültesi, İletişim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

L'évolution de la Relation de L'usager avec L'information en Ligne sur L'ordinateur et Le Téléphone Portable en Turquie: Les Médias Traditionnels Face Aux Réseaux Sociaux

Université Sorbonne Nouvelle Paris 3

2008

2008

Yüksek Lisans

L'évaluation des Pratiques de Lecture dans les Médias Numériques en Evolution

Universite Sorbonne Nouvelle - Paris 3

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

Fransızca

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Staj Komisyonu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

İstanbul Kültür Üniversitesi

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Farabi Programı Bölüm Koordinatörü

İstanbul Kültür Üniversitesi

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Bölüm Koordinatörü

İstanbul Kültür Üniversitesi

2023 - 2026

2023 - 2026

Bölüm Başkan Yardımcısı

İstanbul Kültür Üniversitesi

2022 - 2024

2022 - 2024

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi

2021 - 2023

2021 - 2023

Bölüm Başkan Yardımcısı

İstanbul Kültür Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Yapay Zeka ve İletişim

Yeni İletişim Teknolojileri

Yeni Medya Teknolojileri

Mobil İletişim ve İnovatif Yaklaşımlar

Sosyal Medya ve Kariyer Yönetimi

Yeni Medya ve Sanat Ortamı

Lisans

Lisans

Yeni Medyaya Giriş II

Bitirme Projesi I

Yeni Medyaya Giriş I

Bitirme Projesi II

Dijital İçerik Yönetimi

Mobil İletişim Teknolojileri

Sosyal Medya Yönetimi

Yapay Zeka ve Güncel Yaklaşımlar

Seminer III

Yeni Medya Kuramı

İnovasyon ve Dijital Girişimcilik

Sosyal Medya ve İçerik Pazarlaması

Sosyal Medya Uygulamaları

Yeni Medya

Etkileşimli Medya Tasarımı I

Seminer IV

Seminer II

İletişim ve Medya

Medya Teknolojileri Tarihi

İletişim Kuramları

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

Üretken Yapay Zekâ ve Etik: Reklam ve Halkla İlişkiler Çalışmalarında Sınırlar ve Sorumluluklar

Özkök Şişman Ö., Bilgici C.

Prof. Dr. Alaeddin Asna 8. İletişim ve Halkla İlişkiler Sempozyumu , Ankara, Türkiye, 08 Kasım 2024, ss.1, (Özet Bildiri)

2024

2024

ChatGPT mi, İnsan mı daha komik? Marka İçerik Üretiminde Üretken Yapay Zekanın Mizah Potansiyelinin Değerlendirilmesi

Özkök Şişman Ö., Bilgici C.

20th International Symposium “Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2024, ss.35, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

Animasyon Eğitiminin Geleceğinde Yapay Zekâ

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., BİLGİCİ C., BALABAN Y., ÖZKOYUNCU F., Zaim A.

SINIR/SIZ: Dijital Çağdan Sonra, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

Çelişkiler ve Çekincelerle Sürdürülebilirlik Çerçevesinde Yapay Zekâ: Open AI Markası Örneği

Bilgici C., Özkök Şişman Ö.

Fenerbahçe Ünivesitesi Ulusal Marka Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 Nisan 2024, ss.199-211, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Üretken Yapay Zeka ve Etik Sorunsallar: ChatGPT Üzerine Bir Değerlendirme

Bilgici C., Özkök Şişman Ö.

STS Türkiye & Metu Applied Ethics Research Center Joint Conference 2023, Ankara, Türkiye, 31 Ekim - 02 Kasım 2023, cilt.1, sa.1, ss.72-74, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

AI Enabled Applications in the Context Of Parasocial Interaction: The Example Of ChatGPT

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., BİLGİCİ C.

International Association for Media and Communication Research (IAMCR), Lyon, Fransa, 9 - 13 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

Veri Mahremiyeti ve Gözetim Bağlamında Metaverse Üzerine Bir İnceleme

BİLGİCİ C., ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö.

17. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

Yapay Zekâ ve Algoritmik Kültür Bağlamında Sosyal Medya Deneyiminin Geleceği Üzerine Bir Değerlendirme

BİLGİCİ C.

Medya ve Kültür Uluslararası Sempozyumu (MCIS 2022), İzmir, Türkiye, 5 - 06 Aralık 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

Understanding Digital Inequalities and Social Media Usage Throughout The Lenses of Daily Life Practices During COVID-19

BİLGİCİ C., BAYKAL Z.

ICA Hybrid Postconference on Media Sociology: An Unequal Digital World? Critical Perspectives on Media Sociology as Transdisciplinary Global Network, Fransa, 01 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

Understanding Virtual Influencers’ Acceptance According To Social-Emotional Dimensions

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., BİLGİCİ C.

72nd Annual ICA Conference One World, One Network, Paris, Fransa, 26 - 30 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

Sosyal Medya Pazarlamasının Geleceğı̇nde Sanal Etkı̇leyı̇cı̇ler Üzerı̇ne Bı̇r Değerlendı̇rme

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., BİLGİCİ OĞUZ C.

18th International Symposium Communication in the Millennium (CIM 2021), Türkiye, 26 - 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

Pandemi Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Oyun Videosu Tüketim Motivasyonları Üzerine Bir İnceleme

ATASOY A. D., BİLGİCİ C.

17th International Symposium Communication in The Millennium (CIM 2020), Türkiye, 5 - 06 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

Yapay Zekâ Temelli Sistemlerin Geliştirilmesinde Sosyal Bilimlerin Rolü

BİLGİCİ OĞUZ C., ÖZKÖK Ö.

7.Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Etiği Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

Yapay Zekâ ve Dijital Mahremiyet İlişkisinin Sinemadaki Temsili: Ex Machina Filmi İncelemesi

ATASOY AKTAŞ A. D., BİLGİCİ C.

4. Uluslararası Yeni Medya Konferansı Dijital Dönüşüm ve Süreçler, İstanbul, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, ss.16-31, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Etkileşimli Mobil Uygulamaların Müzik Dinleme Motivasyonları Üzerindeki Rolü: Spotify Üzerine Bir İnceleme

BİLGİCİ OĞUZ C., ATASOY A. D.

VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

Akıllı Telefon Markalarının YouTube Reklamlarında Mesaj Stratejileri

OTURAK E., BİLGİCİ OĞUZ C.

6. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Dönüşüm Sempozyumu, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

Post-Truth Çağında Yeni Medya Uygulamaları ve Dönüşen Halkla İlişkiler Pratiği

BİLGİCİ C., OTURAK SEYMEN E.

Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

Selfie Paylaşma Sürecine Etkide Bulunan Motivasyonlar Üzerine Bir İnceleme

BİLGİCİ C., ATASOY AKTAŞ A. D.

16th International Symposium Communication in the Millennium, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Netflix Türkiye Resmi Twitter Hesabının Marka-Kullanıcı Etkileşimi Bağlamında İncelenmesi

BİLGİCİ C., ATASOY A. D.

IV. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

İnsan ile Üretken Yapay Zekâ Etkileşiminde Antropomorfizmin Rolü

Bilgici C.

Yapay Zekâ Etiği ve İletişim - Sorunlar, Sınırlar ve Zorluklar, Burak Çeber, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.23-38, 2024

2023

2023

Sosyal Medya, Teknoloji ve Toplum

BİLGİCİ C.

Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2023

2023

2023

Sosyal Medya ve Metaverse Bağlamında Dijital Pazarlama Üzerine Bir Değerlendirme

Bilgici C.

Metaverse - Yeni Gerçeklik Paradigmaları, Yıldız Serdar Kuzey, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.133-146, 2023

2022

2022

Kullanıcının Bilgisayar Ve Cep Telefonundan Çevrim İçi Haber Alma Pratikleri: Geleneksel Medya Sosyal Medyaya Karşı

Bilgici C.

Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları II, Prof. Dr. Ceyda Deneçli, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.159-177, 2022

2020

2020

Sosyal Medyayla Dönüşen Müze Deneyimde Selfie Paylaşımları

YILDIZ Ö. E., BİLGİCİ OĞUZ C.

Müze ve Sanat, Mehmet Emin Kahraman, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.53-72, 2020

2020

2020

Akıllı Cihazlar Çağında Öztakip, Sosyal Medya ve Veri Mahremiyeti

BİLGİCİ C.

Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları, Sevda Deneçli, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.227-242, 2020

2020

2020

Sosyal Medyayla Dönüşen Müze Deneyiminde Selfie Paylaşımları

YILDIZ BALABAN Ö. E., BİLGİCİ C.

Müze ve Sanat, Mehmet Emin Kahraman, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.53-72, 2020

2019

2019

Sosyal Medya, Büyük Veri ve Yapay Zekanın Dijital Halkla İlişkilerdeki Rolü

BİLGİCİ C.

Dijital Halkla İlişkiler, Elif Başak Sarıoğlu, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.117-140, 2019

2019

2019

Netflix Türkiye’nin Sosyal Medya Stratejisinde Kültürel Öğe Kullanımının Youtube Hesabı Üzerinden İncelenmesi

ATASOY AKTAŞ A. D., BİLGİCİ C.

Dijital Çağda Televizyon ve Medya, Prof. Dr. Ceyhan Kandemir, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.91-108, 2019

2019

2019

Netflix Türkiye’nin Sosyal Medya Stratejisinde Kültürel Öğe Kullanımının Youtube Hesabı Üzerinden İncelenmesi

ATASOY A. D., BİLGİCİ C.

Dijital Çağda Televizyon ve Medya, Prof.Dr. Ceyhan Kandemir, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.91-108, 2019

2018

2018

Ağ Tarafsızlığı Bağlamında Dijital Pazarlamanın Dönüşümü

YILDIZ Ö. E., BİLGİCİ OĞUZ C.

Kurumların Yeni İletişim Biçimleri, Sancar Dermen Gaye Aslı, Editör, Beta, İstanbul, ss.211-237, 2018

2018

2018

Ağ Tarafsızlığı Bağlamında Dijital Pazarlamanın Dönüşümü

Yıldız Balaban Ö. E., Bilgici C.

Kurumların Yeni İletişim Biçimleri, Gaye Aslı Sancar Demren, Editör, Beta Yayınları, İstanbul, ss.211-235, 2018

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Kasım 2024

Kasım 2024

İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2024

Ocak 2024

Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

Yeni Medya Elektronik Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Mayıs 2025

Mayıs 2025

İstanbul Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi II. Öğrenci Sempozyumu

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Bilgici C.
İstanbul, Türkiye

Ekim 2024

Ekim 2024

Animasyonda Yapay Zeka Kullanımı: Hayaller, Gerçekler, Korkular

Çalıştay Organizasyonu

Özkök Şişman Ö., Bilgici C.
İstanbul, Türkiye

Ödüller

Mayıs 2024

Mayıs 2024

Best Paper Award

5Th International Media Studies Symposium (Ims 2024)