Prof. Dr. MEHMET TORAN


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim


WoS Araştırma Alanları: Eğitim ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Özel, Aile Çalışmaları


Avesis Araştırma Alanları: Okul Öncesi Eğitim, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

E-posta: m.toran@iku.edu.tr
İş Telefonu: +90 212 498 4141 Dahili: 4131
Web: https://avesis.iku.edu.tr/m.toran
Posta Adresi: İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Küçükçekmece Kampüsü, Halkalı Merkez Mah., Basın Ekspres Cd., No:11, 34303 Küçükçekmece/İstanbul

Metrikler

Yayın

93

Atıf (WoS)

92

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

146

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

1229

H-İndeks (Scholar)

21

Atıf (TrDizin)

425

H-İndeks (TrDizin)

12

Atıf (Sobiad)

697

H-İndeks (Sobiad)

13

Proje

2

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Mehmet Toran erken çocukluk eğitimi alanı profesörü olarak İstanbul Kültür Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Erken çocukluk eğitimi alanında sırasıyla KTÜ’de Lisans, Hacettepe Üniversitesinde Yüksek Lisans ve Gazi Üniversitesinde Doktora derecelerini almıştır. 2009-2010 yılları arasında İsveç Enstitüsü bursunu kazanarak misafir araştırmacı olarak Göteborg Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Bölümünde bulunmuştur. 2001-2005 yılları arasında MEB bünyesindeki devlet okullarında okul öncesi öğretmeni olarak, 2005-2009 yılları arasında ise Gazi Üniversitesinde Araştırma Görevlisi olarak çalışmıştır.  2010-2015 yılları arasında Girne Amerikan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünde öğretim üyesi ve bölüm başkanı olarak görev yapmıştır. 2015 yılından itibaren İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim dalında öğretim üyesi olarak akademik çalışmalarını sürdürmektedir. Bununla birlikte İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Bölüm Başkanlığı ve Dekan Yardımcılığı gibi idari görevleri de yürütmüştür. Prof. Dr. Toran, ulusal akademik çalışmalarının yanı sıra uluslararası akademik görevler de üstlenmiştir. 2024-2027 yılları arası için Education University of Hong Kong (EdUHK)’da erken çocukluk eğitimi lisans programı dış değerlendirici olarak görev yapmaktadır. Ayrıca 2024 yılında University of Helsinki doktora sınav jürisinde dış değerlendirici olarak görev almıştır. Prof. Dr. Toran, aynı zamanda birçok ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlarda, sivil toplum kuruluşlarında gönüllü olarak aktif olarak görevler üstlenmiştir. 2004 yılından beri World OMEP üyesi, 2011 yılından beri de EECERA Türkiye Koordinatörü, 2021 yılından beri Reconceptualizing Early Childhood Education (RECE), 2022 yılından beri Childhood, Law & Policy Network ve 2024 yılından beri de INEE üyesi olarak gönüllü çalışmalar yürütmektedir. Bununla birlikte Journal of Childhood, Education & Society (JCES) kurucusu ve baş editörüdür. Araştırmaları temel olarak erken çocukluk eğitimi müfredatı, erken çocukluk eğitimi yaklaşımları, erken çocukluk eğitimi politikaları, çocuk yoksulluğu, çocuk hakları ve eleştirel pedagoji ile ilgilidir.

Eğitim Bilgileri

2005 - 2011

2005 - 2011

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi (Dr), Türkiye

2002 - 2005

2002 - 2005

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Giresun Eğitim Fakültesi, Anaokulu Öğretmenliği Pr., Türkiye

Yaptığı Tezler

2011

2011

Doktora

Montessori yönteminin çocukların kavram edinimi, sosyal uyumları ve küçük kas motor becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi (Dr)

2005

2005

Yüksek Lisans

Farklı sosyo-kültürel düzeylere sahip annelerin çocuklarını kabullenme ve reddetme davranışlarının incelenmesi

Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Okul Öncesi Eğitim

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2019 - 2024

2019 - 2024

Doç. Dr.

İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2015 - 2018

2015 - 2018

Dr. Öğr. Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2011 - 2015

2011 - 2015

Dr. Öğr. Üyesi

Girne Amerikan Üniversitesi, Eğitim Fakütesi, İlköğretim Bölümü

2010 - 2011

2010 - 2011

Öğretim Görevlisi

Girne Amerikan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Eğitimi Bölümü

2009 - 2010

2009 - 2010

Araştırmacı

Göteborgs Universitet (Göteborg University), Faculty of Education, Department of Educational Sciences

2005 - 2009

2005 - 2009

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

ADEK Komisyonu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Üniversite Rektörlüğü, Adalet ve Suç Psikolojisi Araştırmaları Birimi

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Üniversite Rektörlüğü, Uluslararası İlişkiler Birimi

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Akreditasyon, Sürekli Gelişim ve Yenilenme Kurulu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Birim Kalite Komisyonu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi

2022 - 2023

2022 - 2023

Dekan Yardımcısı

İstanbul Kültür Üniversitesi

2017 - 2019

2017 - 2019

Dekan Yardımcısı

İstanbul Kültür Üniversitesi

2016 - 2018

2016 - 2018

Bölüm Başkanı

İstanbul Kültür Üniversitesi

2015 - 2016

2015 - 2016

Bölüm Başkanı

İstanbul Kültür Üniversitesi

2011 - 2014

2011 - 2014

Bölüm Başkanı

Girne Amerikan Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Erken Çocukluk Eğitiminde Araştırma ve Meslek Etiği

Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Erken Çocuklukta Bilimsel Araştırma ve Etik Sürdürülebilir Kalkınma

Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ve Tartışmalar Sürdürülebilir Kalkınma

Çocukluk ve Erken Çocukluk Eğitiminin Tarihi ve Kuramsal Temelleri

Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ve Tartışmalar

Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları

Erken Çocukluk Eğitiminde Sürdürülebilir Kalkınma

Yüksek Lisans Tez Yönetimi

ÇAĞDAŞ GELİŞİM TEORİLERİ

AİLE EĞİTİMİ

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME

OKULÖNCESİ EĞİTİMDE FARKLI YAKLAŞIM VE UYGULAMALAR

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE GÜNCEL KONULAR

YÜKSEK LİSANS TEZ YÖNETİMİ

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması II Sürdürülebilir Kalkınma

Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretmenlik Uygulaması I Sürdürülebilir Kalkınma

Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

Okul Öncesi Eğitim Programları Sürdürülebilir Kalkınma

Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi

Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları

Araştırma Projesi I

Anne-Çocuk Beslenmesi

Öğretmenlik Uygulaması II

Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitimi

Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri I

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I

Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM II

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

OKUL ÖNCESİNDE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

Topluma Hizmet Uygulamaları

OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ

Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri II

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA

MATEMATİK EĞİTİMİ

Çocuk Hakları Eğitimi

OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ

ÇOCUK REFAHI VE KORUMA

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

OKULÖNCESİ EĞİTİMDE FARKLI YAKLAŞIM VE UYGULAMALAR

Öğretmenlik Uygulaması II

Öğretmenlik Uygulaması I

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II

İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Çocuk ve İletişim Teknolojileri

Çocukta Oyun Gelişimi

Eğitim Psikolojisi

İstatistik

Yaratıcılık ve Geliştirilmesi

Görsel Sanatlar Eğitimi

Yönetilen Tezler

2020

2020

Yüksek Lisans

Erken çocukluk döneminde gündem olan konuların incelenmesi

MEHMET T. (Danışman)

E.AFRA(Öğrenci)

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

What is the connection between the parent-child relationship and digital parental awareness? The role of parental media mediation

BAYAR M. E., KULAKSIZ SABBAGH T., TORAN M.

Conference of Childhood, Education & Society, İstanbul, Türkiye, 27 Haziran 2024, ss.163-164, (Özet Bildiri)

2024

2024

Maarif Modelinin Politik Söylemi: Okul Öncesi Eğitim Programı Bağlamında Bir Değerlendirme

TORAN M., KÖKSAL AKYOL A., DİNÇER F. Ç.

XII International Conference on Critical Education, Ankara, Türkiye, 3 - 06 Temmuz 2024, ss.237-238, (Özet Bildiri)

2023

2023

Okul Öncesi Eğitimi Bağlamında Kullanılan Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeklerinin İncelenmesi

Kulaksız Sabbagh T., Toran M.

International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1796-1798, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

“Who we are?” The Childhood Experiences of the Turks of Bulgaria

Toran M., Kulaksız Sabbagh T.

Early Childhood Pedagogy and Practice Beyond the Iron Curtain: Past, Present and Future, Debrecen, Macaristan, 20 - 21 Ekim 2021, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

Çocukluğun PR Aracı Olarak İnşası: Yılsonu Gösterileri

Toran M., Toran Ş.

6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Toran M., Doma E. A.

Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi’xx, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, ss.316-317, (Özet Bildiri)

2018

2018

Does Early STEM Enriched Pre-School Practices Effect Metacognitive and Self-Regulatory Skills? A Case Study

Toran M., Aydın E., Etgüer D.

70th OMEP World Assembly and Conference, Opava, Çek Cumhuriyeti, 25 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Okul Öncesi Dönemde Yabancı Dil Farkındalığı Yaratmak Üzerine Bir Eylem Araştırması

Başalev S., Toran M.

13. Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

An Analysis of The Effects of Early Stem Activities Enriched Preschool Education Program on Children’s Competence of School Readiness and Concept Acquisition

Toran M., Aydın E., Etgüer D.

27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3089-3091, (Özet Bildiri)

2017

2017

Okul öncesi öğretmenlerinin profesyonelleşmesine yönelik bir model önerisi: Üniversitede öğretmen modeli

Toran M., Yağan Güder S.

5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.411-412, (Özet Bildiri)

2017

2017

Dream vs Reality: Voices of Preschool Teachers on the Process of Professionalization in Turkey

Toran M., Hacıfazlıoğlu Ö.

69th OMEP World Assembly and International Conference, Split, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Özyeterliklerinin İncelenmesi KKTC Örneği

Toran M.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.514-515, (Özet Bildiri)

2016

2016

Sürdürülebilir Anaokulları Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Değerlendirilmesi

Toran M.

Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Mart 2016, ss.12-13, (Özet Bildiri)

2013

2013

Critical Discourse Analysis of Childhood in Development Plans

Toran M.

3rd The International Conference on Critical Education, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

Critical Discourse Analysis of Education Phenomenon in Government Plans

Toran M., Dilek A.

3rd The International Conference on Critical Education, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

Examining Effects of Montessori Approach on Children Concept Acquisition

Temel Z. F., Toran M.

3rd International Early Childhood Education Congress, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, ss.82-83, (Özet Bildiri)

2009

2009

Çocuk işçiliği ile Eğitim Yolu ile Mücadele Çocuktan Çocuğa Yaklaşımı Projesi

Temel Z. F., Kurtulmuş Z., Toran M.

II. Uluslar arası Katılımlı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi: Sağlık, Gelişim ve Eğitimde Çocuk, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

Montessori yaklaşımın çocukların kavram edinimi üzerindeki etkisinin incelenmesi

Temel Z. F., Toran M.

3. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 1 - 03 Ocak 2012, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

A Review of The Children s Rights in Printed Media

Temel Z. F., Toran M., Kurtulmuş Z.

OMEP XXVI. World Congress, Gothenburg, İsveç, 11 - 13 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

Turkish Children’s Perceptions on Sustainable Development

Haktanır G., Güler Yıldız T., Yılmaz A., Kurtulmuş Z., Toran M.

OMEP XXVI. World Congress, Gothenburg, İsveç, 11 - 13 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

An Evaluation of Convention on The Rights of The Child in The System of Turkish Preschool Education

Yağcıoğlu S., Toran M.

OMEP XXVI. World Congress, Gothenburg, İsveç, 11 - 13 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)

2004

2004

Farklı Sosyo-kültürel düzeylere sahip annelerin çocuklarını kabul ve reddetme davranışlarının incelenmesi

Erkan N. S., Toran M.

1th International Pre-School Education Conference, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)

2001

2001

Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitim Programında Karşılaştıkları Öğrenci Gelişim Güçlükleri

Sarı E., Toran M.

X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu, Türkiye, 7 - 09 Haziran 2001, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

Introduction: Contextualising ECEC Services

Sollars V., Toran M.

Early Childhood Education in the Mediterranean, VALERIE SOLLARS,MEHMET TORAN, Editör, Brill, Leiden , Leiden, ss.1-12, 2025 Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

Availability, Accessibility and Affordability of ECEC services: An Overview

Toran M., Toprak Z., Aydın Yüksel E.

Early Childhood Education in the Mediterranean, VALERIE SOLLARS,MEHMET TORAN, Editör, Brill, Leiden , Leiden, ss.13-25, 2025 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

The Construction of Childhood as a Political and Educational Category in Modern Turkey

Toran M., Toprak Z.

Childhood in Turkey: Educational, Sociological, and Psychological Perspectives, ŞEN HILAL H.,SELIN HELAINE, Editör, Springer, London/Berlin , London, ss.45-53, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

Politics and practices of the new normal: What are preschool teachers' experiences during the COVID-19 pandemic in Turkey?

Toran M.

Early Childhood Education and Care in a Global Pandemic, Linda Henderson,Katherine Bussey,Hasina Banu Ebrahim, Editör, Routledge, London/New York , Ottawa, ss.170-180, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Beyin Gelişiminde Erken Çocukluk Eğitiminin Rolü

Toran M., Toran Ş.

Beyin Gelişimi, KIZBES MERAL KILIÇ, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.387-403, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Okul Öncesi Eğitimde Olumlu Sınıf ve Öğrenme İkliminin Oluşturulması

Toran M.

Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi, NAİM ÜNVER,MUAMMER ERGÜN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.260-279, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı: Planlama, Uygulama ve Değerlendirme

Toran M.

Okul Öncesi Eğitimde Program: Temel Bileşenler ve Uygulamalar, TORAN MEHMET, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.33-52, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

Erken Çocukluk Eğitimi İçin Sürdürülebilir Kalkınmaya Yeniden Bakmak

Toran M.

Erken Çocuklukta Güncel Konular, Ertan Görgü,Türker Sezer, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-18, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

Edimsel Koşullanma: B.F. Skinner’in Perspektifi

Toran M.

Gelişim Kuramları, Özcan Doğan, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.149-159, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

Türkiye’de Erken Müdahale Çalışmaları: Tarihçe, Yasal Düzenlemeler ve Uygulamalar

Toran M.

Erken Müdahale, Pınar Bayhan, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.153-163, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

Steiner Pedagojisi ve Waldorf Okulları

Toran M.

Okul Öncesi Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar, Zeynep Fulya Temel, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.13-38, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

Çocukluktan Yurttaşlığa: Erken Çocukluk Eğitiminde Çocuk Katılımı

Toran M.

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, İLKAY ULUTAŞ SERAP DEMİRİZ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.179-200, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

Montessori Eğitim Yöntemi

Temel Z. F., Toran M.

Erken Çocukluk Döneminde Yaklaşımlar ve Programlar, Zeynep Fulya Temel, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.141-190, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

Çocukluğun ve Erken Çocukluk Eğitiminin Tarihi ve Kuramsal Temelleri

Toran M.

Okul Öncesi Eğitime Giriş, Neslihan Avcı,Mehmet Toran, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-19, 2015 Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

Early Childhood Education in Turkey: A Critical Overview

Toran M.

Neoliberal Transformation of Education in Turkey, Kemal İnal,Güliz Akkaymak, Editör, Macmillan/Palgrave Press, London , New York, ss.191-204, 2012 Sürdürülebilir Kalkınma

2010

2010

Yoksul Çocukların Kaderi: Çalışmak!

Toran M.

Türkiye de Çocuk Emeği, Kemal İnal, Editör, Ütopya Yayınevi, Ankara, ss.290-312, 2010 Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Journal of Child Development and Education

Yayın Kurul Üyesi

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

JOURNAL OF CHILDHOOD, EDUCATION & SOCIETYSürdürülebilir Kalkınma

Baş Editör

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

YAŞADIKÇA EĞITIMSürdürülebilir Kalkınma

Editör

2018 - 2020

2018 - 2020

INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATIONSürdürülebilir Kalkınma

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

2016 - 2020

2016 - 2020

ELEMENTARY EDUCATION ONLINESürdürülebilir Kalkınma

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Inter-agency Network for Education in EmergenciesSürdürülebilir Kalkınma

Üye

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

The Childhood, Law & Policy NetworkSürdürülebilir Kalkınma

Üye

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Reconceptualizing Early Childhood EducationSürdürülebilir Kalkınma

Asli Üye

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

European Early Childhood Education Research AssociationSürdürülebilir Kalkınma

Üye

2004 - Devam Ediyor

2004 - Devam Ediyor

Organisation Mondiale pour L'Education Pre-ScolaireSürdürülebilir Kalkınma

Üye

2016 - 2020

2016 - 2020

Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme DerneğiSürdürülebilir Kalkınma

Yönetim Kurulu Üyesi

2010 - 2016

2010 - 2016

Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme DerneğiSürdürülebilir Kalkınma

Üye

2004 - 2010

2004 - 2010

Türkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme DerneğiSürdürülebilir Kalkınma

Yönetim Kurulu Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2025

Haziran 2025

EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2025

Mayıs 2025

ASIA PACIFIC JOURNAL OF EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2025

Mayıs 2025

International Journal of Educational Studies and Policy

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2025

Mayıs 2025

ACTA PSYCHOLOGICA

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2025

Nisan 2025

International Journal of Child Care and Education Policy

ESCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2025

Mart 2025

TURKISH STUDIES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2025

Mart 2025

HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2025

Mart 2025

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY IN HIGHER EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2025

Mart 2025

EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2025

Ocak 2025

PEDAGOGY, CULTURE & SOCIETY

ESCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2024

Kasım 2024

EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2024

Ekim 2024

CHILDREN & SOCIETY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2024

Eylül 2024

Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2024

Eylül 2024

İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2024

Ağustos 2024

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY IN HIGHER EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2024

Haziran 2024

CHILDREN & SOCIETY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2024

Nisan 2024

WORK A JOURNAL OF PREVENTION, ASSESSMENT & REHABILITATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2024

Mart 2024

WORK A JOURNAL OF PREVENTION, ASSESSMENT & REHABILITATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2024

Şubat 2024

Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2024

Ocak 2024

EDUCATIONAL REVIEW

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2024

Ocak 2024

WORK A JOURNAL OF PREVENTION, ASSESSMENT & REHABILITATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Nisan 2025

Nisan 2025

TÜBİTAK Projesi

1002 - Hızlı Destek Programı, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Türkiye

Mart 2025

Mart 2025

TÜBİTAK Projesi

1002 - Hızlı Destek Programı, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Türkiye

Ağustos 2024

Ağustos 2024

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Gazi Üniversitesi, Türkiye

Bilimsel Danışmanlıklar

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

University of Education Hong Kong

İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Haziran 2025

Haziran 2025

International Play Congress Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Toran M.
İstanbul, Türkiye

Eylül 2024

Eylül 2024

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Toran M.
Diyarbakır, Türkiye

Haziran 2024

Haziran 2024

Conference of Childhood, Education & Society Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Toran M.
İstanbul, Türkiye

Kasım 2023

Kasım 2023

16. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Toran M., Demir G., Öztürk İ., AYDIN YÜKSEL E.
İstanbul, Türkiye

Eylül 2023

Eylül 2023

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Toran M.
Ankara, Türkiye


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

05 Ekim 2023 - 08 Ekim 2023

05 Ekim 2023 - 08 Ekim 2023

7.Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale KongresiSürdürülebilir Kalkınma

Moderatör

Eskişehir-Türkiye

20 Eylül 2023 - 23 Eylül 2023

20 Eylül 2023 - 23 Eylül 2023

International Education CongressSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Ankara-Türkiye

19 Ekim 2022 - 22 Ekim 2022

19 Ekim 2022 - 22 Ekim 2022

International Education Congress Sürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Antalya-Türkiye

19 Ekim 2022 - 21 Ekim 2022

19 Ekim 2022 - 21 Ekim 2022

International Education Congress Sürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Antalya-Türkiye

19 Ekim 2021 - 20 Ekim 2021

19 Ekim 2021 - 20 Ekim 2021

Conference of Early Childhood Pedagogy and Practice Beyond the Iron Curtain: Past, Present and FutureSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Debrecen-Macaristan

02 Ekim 2019 - 05 Ekim 2019

02 Ekim 2019 - 05 Ekim 2019

6th International Pre-School Education CongressSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Kars-Türkiye

02 Ekim 2018 - 04 Ekim 2018

02 Ekim 2018 - 04 Ekim 2018

Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi KongresiSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Ankara-Türkiye

25 Haziran 2018 - 29 Haziran 2018

25 Haziran 2018 - 29 Haziran 2018

70th International OMEP ConferenceSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Praha-Çek Cumhuriyeti

18 Nisan 2018 - 22 Nisan 2018

18 Nisan 2018 - 22 Nisan 2018

27th International Congress on Educational Sciences Sürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Antalya-Türkiye

18 Ekim 2017 - 21 Ekim 2017

18 Ekim 2017 - 21 Ekim 2017

5th International Early Childhood Education CongressSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Ankara-Türkiye

19 Haziran 2017 - 24 Haziran 2017

19 Haziran 2017 - 24 Haziran 2017

69th OMEP World Assembly and International ConferenceSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Split-Hırvatistan

Burslar

2009 - 2010

2009 - 2010

Swedish Institute Guest PhD Scholarship Program

Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 95

h-indeksi (WOS): 5

Jüri Üyelikleri

Şubat-2025

Şubat 2025

Akademik Kadroya Atama-Profesörlük

Çağlayan Dinçer Profesörlük Ataması - İstanbul Aydın Üniversitesi

Şubat-2025

Şubat 2025

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Damla Etgüer Tez Savunması - İstanbul Kültür Üniversitesi

Ocak-2025

Ocak 2025

Tez Savunma (Doktora)

Serenay Başalev-Acar Tez Savunması - Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Ocak-2025

Ocak 2025

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Hatice Yağmur Kul Tez Savunması - Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi

Eylül-2024

Eylül 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Selin Kılıç Tez Savunması - İstanbul Kültür Üniversitesi

Ağustos-2024

Ağustos 2024

Doktora Yeterlik Sınavı

Doktora Giriş Dış Değerlendirici - University of Helsinki

Temmuz-2023

Temmuz 2023

Tez Savunma (Doktora)

Özge Cengiz Tez Savunması - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2023

Temmuz 2023

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Özge Cengiz TİK Üyeliği - Marmara Üniversitesi

Ekim-2022

Ekim 2022

Tez Savunma (Doktora)

Özge Ruken Ergün Tez Savunması - Marmara Üniversitesi