Dr. Öğr. Üyesi ÖZGE ÖZKÖK ŞİŞMAN


Sanat ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC), İLETİŞİM


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

51

Atıf (Scholar)

1

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

14

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

29

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

17

Toplam Atıf Sayısı

61

Proje

1

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2019 - 2022

2019 - 2022

Doktora

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Dr), Türkiye

2017 - 2019

2017 - 2019

Yüksek Lisans

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Sanatları (Yl) (Tezli), Türkiye

2011 - 2016

2011 - 2016

Lisans

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, İletişim Sanatları Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2022

2022

Doktora

PODCAST KULLANIMI BAĞLAMINDA ALGILANAN DOYUMUN REKLAMA YÖNELİK TUTUM OLUŞUMU ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Dr)

2019

2019

Yüksek Lisans

Sosyal medyada sanal kimlikler Sosyal medya fenomenlerinin benlik sunumları üzerine bir araştırma

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Sanatları (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim

2018 - 2024

2018 - 2024

Araştırma Görevlisi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Staj Komisyonu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat Ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya Ve İletişim

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

İntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

SAP-Orion Bölüm Anahtar Kullanıcısı

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat Ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya Ve İletişim

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Bölüm Bologna Anahtar Kullanıcı

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat Ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya Ve İletişim

2018 - 2023

2018 - 2023

Sınav Programı Hazırlama Komisyon Üyesi

İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya ve İletişim

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

ALGORİTMİK REKLAMCILIK Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

YENİ MEDYA UYGULAMALARI II Sürdürülebilir Kalkınma

Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar

PODCAST PAZARLAMASI Sürdürülebilir Kalkınma

BİTİRME PROJESİ II

YENİ MEDYA UYGULAMALARI II

YARATICI DÜŞÜNCE ATÖLYESİ Sürdürülebilir Kalkınma

PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR

DİJİTAL PAZARLAMA

YENİ MEDYA UYGULAMALARI I

POCAST YAYINCILIĞI ATÖLYESİ

İNTERNET REKLAMCILIĞI II

BİTİRME PROJESİ I

İNTERNET REKLAMCILIĞI I

REKLAMDA YARATICI STRATEJİLER

PODCAST PAZARLAMASI

YARATICI DÜŞÜNCE ATÖLYESİ

YARATICI DÜŞÜNCE ATÖLYESİ

PODCAST YAYINCILIĞI ATÖLYESİ

İNTERNET REKLAMCILIĞI II

PODCAST PAZARLAMASI

DİJİTAL PORTFOLYO

PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR

Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri

Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Kariyer Günleri

Kurumsal Tanıtım, Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Kariyer Günleri, Türkiye, İstanbul, 2024 - 2024

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

ChatGPT mi, İnsan mı daha komik? Marka İçerik Üretiminde Üretken Yapay Zekanın Mizah Potansiyelinin Değerlendirilmesi

Özkök Şişman Ö., Bilgici C.

20th International Symposium “Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2024, ss.35, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

Animasyon Eğitiminin Geleceğinde Yapay Zekâ

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., BİLGİCİ C., BALABAN Y., ÖZKOYUNCU F., Zaim A.

SINIR/SIZ: Dijital Çağdan Sonra, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

Deepfake Teknolojilerinin Reklam Stratejilerinde Kullanımının Etik Sorunsallar Bağlamında Yeniden Okunması

Özkök Şişman Ö.

11. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Eşitsizlik ve Veri Sömürgeciliği, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2024, ss.214, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

Algoritmik Reklamcılık: Yapay Zekâ, Veri Gizliliği ve Programatik Stratejilerin Geleceği Üzerine Bir İnceleme

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö.

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi 1. Uluslararası Batı Karadeniz İletişim Araştırmaları Sempozyumu, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

Bilinçli Tüketim Eğiliminin Tüketici Aktivizmi Oluşumundaki Rolü

Demir F., Özkök Şişman Ö.

Fenerbahçe Üniversitesi Ulusal Marka Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 Nisan 2024, ss.361-386, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

Çelişkiler ve Çekincelerle Sürdürülebilirlik Çerçevesinde Yapay Zekâ: Open AI Markası Örneği

Bilgici C., Özkök Şişman Ö.

Fenerbahçe Ünivesitesi Ulusal Marka Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 Nisan 2024, ss.199-211, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Üretken Yapay Zeka ve Etik Sorunsallar: ChatGPT Üzerine Bir Değerlendirme

Bilgici C., Özkök Şişman Ö.

STS Türkiye & Metu Applied Ethics Research Center Joint Conference 2023, Ankara, Türkiye, 31 Ekim - 02 Kasım 2023, cilt.1, sa.1, ss.72-74, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

AI Enabled Applications in the Context Of Parasocial Interaction: The Example Of ChatGPT

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., BİLGİCİ C.

International Association for Media and Communication Research (IAMCR), Lyon, Fransa, 9 - 13 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

Yeni Medya Reklamlarında Marka-Kullanıcı Etkileşimi ve Sanal Marka Toplulukları Üzerine Bir İnceleme

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö.

10. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Kapitalizm ve İletişim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 Mayıs 2023, ss.210, (Özet Bildiri)

2023

2023

Veri Mahremiyeti ve Gözetim Bağlamında Metaverse Üzerine Bir İnceleme

BİLGİCİ C., ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö.

17. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

"Ben De Öneriyorum" Devri Bitti mi? Etkileyen Pazarlama Bağlamında Reklamdan Kaçınma Davranışının Reklam Değeri Üzerindeki Rolü

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., TEMELLİ COŞGUN A.

The International Symposium on Communication and Technology with its Philosophical Dimensions, Türkiye, 14 - 15 Ocak 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

Dijital Reklamcılık Bağlamında Goodvertising Reklamlarına Yönelik Bir Durum Çalışması

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., TEMELLİ COŞGUN A.

9. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Çalışmaları Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

Understanding Virtual Influencers’ Acceptance According To Social-Emotional Dimensions

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., BİLGİCİ C.

72nd Annual ICA Conference One World, One Network, Paris, Fransa, 26 - 30 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

Mcdonaldlaşma Kavramı Bağlamında Çevrı̇mı̇çı̇ Market Alışverı̇şı̇ Pratı̇klerı̇ Üzerı̇ne Bı̇r İnceleme: Getı̇r Uygulaması

ŞİŞMAN O., ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö.

18th International Symposium Communication in the Millennium (CIM 2021), Erzurum, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

Sosyal Medya Pazarlamasının Geleceğı̇nde Sanal Etkı̇leyı̇cı̇ler Üzerı̇ne Bı̇r Değerlendı̇rme

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö., BİLGİCİ OĞUZ C.

18th International Symposium Communication in the Millennium (CIM 2021), Türkiye, 26 - 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

Bir Haberleşme Uygulaması İçin Kriz Yönetimi: Whatsapp ve Veri Güvenliği

OTURAK SEYMEN E., ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö.

8.Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

Serbest Zaman, Oyun ve Mekan İlişkisi Bağlamında Google İdeolojisi Üzerine Marksist Bir Analiz: Yemek Sepeti Örneği.

ŞİŞMAN O., ÖZKÖK Ö.

17th International Symposium Communication in the Millennium (CIM 2020)., Eskişehir, Türkiye, 5 - 06 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

Yapay Zekâ Temelli Sistemlerin Geliştirilmesinde Sosyal Bilimlerin Rolü

BİLGİCİ OĞUZ C., ÖZKÖK Ö.

7.Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Etiği Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

Etkileşimli Dizi İçeriklerinin Dizi İzleme Motivasyonları Üzerindeki Rolü: Doğaya Karşı Mücadele Dizi Örneği

Özkök Ö., Şişman O.

IV Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

Fırsat Mı? Tehdit Mi? Yapay Zekâ Temelli Dijital Reklamcılık Pratiklerini İnovasyon Ve Teknolojik Bozulma Üzerinden Yeniden Okumak

Özkök Şişman Ö.

YAPAY ZEKÂ ETİĞİ VE İLETİŞİM - Sorunlar, Sınırlar ve Zorluklar, Burak Çeber, Editör, Nobel Yayınevi, İstanbul, ss.143-162, 2024 Creative Commons License

2024

2024

Oyun Aynı, Oyuncular Farklı: Üretken Yapay Zekâ Çağında Dijital Reklamcılık

Özkök Şişman Ö.

Yapay Zeka Destekli Reklamcılık: Strateji, Yaratıcılık ve Medya Planlama, AKCAN BURÇE,GENÇYÜREK ERDOĞAN MERVE, Editör, Eğitim Yayınevi Grubu, Ankara, ss.21-31, 2024 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

Dijital Reklamcılık Bağlamında Toplumsal Cinsiyet ve Femvertising

Özkök Şişman Ö.

Medya, İletişim ve Toplum, TEMELLİ COŞGUN ASENA,EKEN İHSAN, Editör, Çizgi Yayınevi, İstanbul, ss.121-136, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Dijital Reklamcılık Bağlamında Yapay Zeka Reklamcılığı

Özkök Şişman Ö.

Görsel İletişim Çalışmaları: Tasarım ve Reklam Seçkisi, Yüksel Balaban, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.99-118, 2023

2023

2023

Yansıma mı, Yanılsama mı? Sosyal Medya Reklamcılığında Greenwashing Etkisini Yeniden Düşünmek

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö.

Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları IV, Bilgici Ceren, Editör, Nobel, Ankara, ss.99-114, 2023

2023

2023

Metaverse ve Dı̇jı̇tal Reklamcılık Eksenı̇nde Hı̇per Kı̇şı̇selleştı̇rı̇lmı̇ş Reklamların Yükselı̇şı̇

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö.

Metaverse-Yeni Gerçeklik Paradigmaları, Serdar Kuzey Yıldız, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, ss.147-156, 2023

2023

2023

Pazarlama 4.0 Bağlamında Deneyimsel Pazarlama Pratiği ve Mekânın Hibrit Dönüşümü

ÖZKÖK ŞİŞMAN Ö.

Pazarlama ve Dijital Dönüşüm, Akyüz Ayşen, Editör, Alfa Yayınevi, İstanbul, ss.85-98, 2023

2020

2020

Yaratıcı Reklam Stratejilerinde Yapay Zeka Kullanımı

Özkök Ö., Şişman O.

Dijital Düzlemde İletişim, Koç Rezal, Editör, Eğitim Yayınları, İstanbul, ss.297-318, 2020

2020

2020

Postmodernizm Çerçevesinde Dijital Reklam Pratikleri: Oyunlaştırma (Gamefication)

ŞİŞMAN O., ÖZKÖK Ö.

Postmodernizmin İz Düşümleri, Ekin Volkan, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.217-230, 2020

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mayıs 2025

Mayıs 2025

Moment Dergi

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2025

Nisan 2025

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2025

Ocak 2025

Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2024

Ekim 2024

Beykoz Akademi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2024

Eylül 2024

Yeni Medya Elektronik Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2024

Şubat 2024

Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2024

Ocak 2024

AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2023

Kasım 2023

JOURNAL OF COMMUNICATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2023

Kasım 2023

Yeni Medya Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2023

Ağustos 2023

Yeni Medya Elektronik Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Ödüller

Mayıs 2024

Mayıs 2024

Best Paper Award

5Th International Media Studies Symposium (Ims 2024)

Ocak 2014

Ocak 2014

AB Yolunda Genç İletişimciler Yarışması

Avrupa Birliği Bakanlığı



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

16 Kasım 2023 - 17 Kasım 2023

16 Kasım 2023 - 17 Kasım 2023

Yeni Medya Çalışmaları VI.

Katılımcı

Eskişehir-Türkiye

31 Ekim 2023 - 02 Kasım 2023

31 Ekim 2023 - 02 Kasım 2023

STS Türkiye & Metu Applied Ethics Research Center Joint Conference 2023

Katılımcı

Ankara-Türkiye

09 Temmuz 2023 - 13 Temmuz 2023

09 Temmuz 2023 - 13 Temmuz 2023

International Association for Media and Communication Research (IAMCR)

Katılımcı

Lyon-Fransa

16 Mayıs 2023 - 17 Mayıs 2023

16 Mayıs 2023 - 17 Mayıs 2023

10. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Kapitalizm ve İletişim Sempozyumu

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

15 Mayıs 2023 - 17 Mayıs 2023

15 Mayıs 2023 - 17 Mayıs 2023

Symposium of Artificial Intelligence and Social Equity

Katılımcı

Bordeaux-Fransa

01 Şubat 2023 - 03 Şubat 2023

01 Şubat 2023 - 03 Şubat 2023

17. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi

Katılımcı

Ankara-Türkiye

14 Ocak 2023 - 15 Ocak 2023

14 Ocak 2023 - 15 Ocak 2023

The International Symposium on Communication and Technology with its Philosophical Dimensions

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

Jüri Üyelikleri

Mart-2025

Mart 2025

Doktora Yeterlik Sınavı

Filiz Topal Doktora Yeterlilik Jürisi - Marmara Üniversitesi